۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۲

معاون علمی رئیس جمهور خبر داد:

فعالیت ۵۰ درصد شرکتهای دانش بنیان در حوزه سلامت

فعالیت ۵۰ درصد شرکتهای دانش بنیان در حوزه سلامت

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما خوشحالیم که ۵۰ درصد شرکتهای دانش بنیان در حوزه سلامت هستند و این موضوع می تواند بازار سلامت تکنولوژی را در کشور به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری امروز در اولین گردهمایی مدیران شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت که با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت در سالن اجلاس در حال برگزاری است، گفت: ما معادن زیادی داریم ولی هیچ وقت به ۴.۵ میلیون دانشجو با جمعیت ۳۲ میلیون نفری فکر نکرده ایم.

وی افزود: آدم ها و مغزها، سرمایه های کشور هستند و باید برای تحقق اقتصاد دانش بنیان به آنها تکیه کنیم.

ستاری ادامه داد: اگر این مغزهای متفکر کشور را سرمایه خود ندانیم، مهاجرت می کنند. چطور هست که از آن ور آب این سرمایه های انسانی دیده می شوند ولی ما از نزدیک آنها را نمی بینیم.

وی تاکید داشت: این دولت از ابتدای کار خود به توسعه اقتصاد دانش بنیان توجه کرده است ولی فرهنگ اقتصاد نفتی بیش از ۱۰۰ سال است که در کشور رسوخ داشته و ما باید راه های جدیدی را برای تحقق اقتصاد دانش بنیان ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ۵۰ درصد شرکتهای دانش بنیان در حوزه سلامت هستند، گفت: بین دانشگاه های مهندسی و پزشکی، هماهنگی هایی ایجاد شده که شرکت های دانش بنیان به وجود آمده اند و این موضوع می تواند بازار سلامت تکنولوژی در کشور را فراهم سازد. امیدواریم در حوزه آموزش نیز این اتفاقات رخ دهد.

وی با بیان اینکه علوم زیادی مانند نانو، بایو، ژنتیک و... وجود دارد، گفت: این دولت به اندازه کافی اثبات کرده که در این حوزه ها جدی است.

ستاری با بیان اینکه ما در حوزه فرهنگ سازی مسئله داریم، گفت: این فرهنگ در زندگی ما رسوخ پیدا کرده که باید درصدد تغییر آن باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما می توانیم در منطقه به واسطه شرکتهای دانش بنیان کشور قدرتمندی شویم، گفت: همچنین توانایی داریم که در حوزه اقتصاد دانش بنیان بهترین عدد را در GDP به دست آوریم.

ستاری اظهار داشت: افتخار است که رئیس جمهور از برجستگان حوزه سلامت و فعال در شرکت های دانش بنیان تقدیر می کند.

کد خبر 2916853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha