۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۶

فرمانده ارشد قرارگاه ناوگان منطقه جنوب:

نقش نیروی دریایی ارتش در تامین امنیت خلیج عدن انکارناپذیر است

نقش نیروی دریایی ارتش در تامین امنیت خلیج عدن انکارناپذیر است

بندرعباس- فرمانده ارشد قرارگاه ناوگان منطقه جنوب کشور گفت: نقش نیروی دریایی ارتش در تامین امنیت خلیج عدن و ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای حاضر در منطقه باب المندب انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار ابراهیم اشکان صبح پنجشنبه در مراسم استقبال از ناوگروه سی و پنجم به اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بیان داشت: ناوگروه سی و پنجم اوایل تیرماه برای انجام ماموریت های محوله به دریایی عمان، اقیانوس هند و خلیج عدن عزیمت کرد.

وی عنوان کرد: این ناوگروه طی ۹۰ روز انجام ماموریت در منطقه ناامن خلیج عدن و تنگه باب المندب ۱۵۰ کشتی تجاری و نفتی را اسکورت کرد و توان نیروی دریایی ارتش را در میان حضور سایر نیروی های دریایی کشورهای مختلف نشان داده شد و مورد تحسین نیروهای حاضر در منطقه قرار گرفت.

دریادار اشکان خاطرنشان کرد: ناوگروهای اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش با پیام صلح و دوستی از بندر صلاله عمان بازدید کرد، همچنین در زمان حضور در خلیج عدن از منافع جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد حفاظت کردند.

به گفته وی، ناوگروه سی و پنجم طی انجام ماموریت های محوله چهار مورد درگیری با دزدان دریایی و کمک به سه کشتی تجاری هنگ کنگ، مالیایی و پاکستانی داشته است.

ناوگروه سی و ششم متشکل از ناو پشتیبانی بوشهر و ناوشکن جماران عازم ماموریت های محوله به خلیج عدن و تنگه باب المندب شد.

کد خبر 2917716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha