۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۳۲

معاون اقتصادی استاندار گلستان:

دفاتر مسافرتی گلستان برای جذب گردشگر با کشورهای منطقه رایزنی کنند

دفاتر مسافرتی گلستان برای جذب گردشگر با کشورهای منطقه رایزنی کنند

گرگان- معاون اقتصادی استانداری گلستان گفت: دفاتر مسافرتی گلستان با کشورهای منطقه برای جذب گردشگر رایزنی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرگدری عصر پنجشنبه در نشست مسئولان اقتصادی استان گلستان با سفرای کشورهای حاضر در جشنواره اقوام، فراهم کردن تمهیدات لازم برای دعوت از دفاتر خدمات مسافرتی فعال در استان های کشور و کشورهای منطقه را ضروری دانست و گفت: جشنواره اقوام فرصتی است تا بین اقوام ایران اتحاد و انسجام ایجاد شده و سفرای دیگر کشورها نیز شاهد این موضوع باشند.

وی افزود: ایجاد تعاملات فرهنگی و آموزشی مرتبط با گردشگری اعم از اعزام اساتید و دانشجویان برای بازدید از برنامه ها و سیاست های آموزشی فی مابین با کشورهای حاضر نیز از دیگر برنامه های ما در استان گلستان است.

وی با بیان این که گلستان ۳۰ منطقه گردشگری دارد که می تواند در جذب گردشگر موثر باشد، بیان کرد: باید استان گلستان را از استان محل عبور گردشگران به مقصد گردشگری تغییر دهیم.

وی اظهار کرد: گلستان در خصوص جذب گردشگر در بخش های مختلف طبیعت گردی، بوم گردی، درمانی و مواردی از این دست ظرفیت های بسیاری دارد.

نصیر احمد نور، سفیر افغانستان هم در این نشست، خط ریلی گلستان را ظرفیت خوبی برای منطقه دانست و گفت: با بررسی استان گلستان با دیگر سفرا بحث بیشتری شد و وضعیت استان را مساعد دیدیم زیرا ظرفیت کشاورزی خوبی دارد و به عنوان سفارت خانه از این ظرفیت ها استقبال می کنیم.

وی با بیان این که امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد سرمایه گذاری های خوبی در این استان باشیم، اظهار کرد: با توجه به توافقات هسته ای انجام شده امیدواریم در آینده همکاری های بیشتری داشته باشیم و از سرمایه گذاری در استان گلستان خوشنود می شویم.

ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی گلستان هم با بیان این که حضور سفرا در جشنواره اقوام پیوندی بین اقوام ایرانی ایجاد کرد در نظر داریم تا سال آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود، بیان کرد: برگزاری نشست ها و جلسات سفرا و مسئولان گردشگری کشورهای متبوع و معرفی ظرفیت های استان گلستان می تواند گام موثری در زمینه جذب گردشگر در بخش های مختلف طبیعت گردی، توریست درمانی و گردشگری سلامت باشد.

وی افزود: در استان گلستان ۳۰ منطقه گردشگری داریم که سفرا از برخی از این مناطق بازدید کرده اند و برای واگذاری آن ها به بخش خصوصی اعلام آمادگی می کنیم.

کد خبر 2918044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha