۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تشریح وضعیت خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی

تشریح وضعیت خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی، وضعیت خرید خدمات آموزشی از موسسین بخش خصوصی در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

مرضیه گرد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره خرید خدمات آموزشی از موسسات خصوصی، گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، خرید خدمات آموزشی مدارس که در شهرها هستند، متوقف شد.

وی با بیان اینکه اکثر خرید خدمات آموزشی مربوط به مدارس حاشیه شهرها و مناطق محروم بوده است، افزود: از موسسین دعوت کرده ایم اگر مدرسه غیر دولتی فضای خالی دارد خرید خدمات آموزشی صورت گیرد و دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه شهرها به آن مدارس منتقل شوند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی، ادامه داد: همچنین صحبت شده است تا موسسین مکانی را در مناطق روستایی و حاشیه شهرها اگر می توانند اجاره کنند تا اینگونه خرید خدمات آموزشی توسط آموزش و پرورش انجام گیرد.

گرد تصریح کرد: در روستاها و مناطق محروم اگر با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی روبه رو شویم با رویکرد خرید خدمات آموزشی عمل می کنیم.

با آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۴ ، تعداد ۹۰۰ مدرسه دولتی به همراه تمام دانش آموزانش به موسسین بخش خصوصی واگذار شد اما نمایندگان در جریان تدوین و بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ بندی را تصویب کردند که بر اساس آن واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم توسعه متوقف شد.

کد خبر 2918702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha