۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰

معاون امور بازرگانی خراسان جنوبی:

۲۸۰ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

۲۸۰ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری، ۲۸۰ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۴۷۷ دلار از استان صادرشده است.

مهدی ماهگلی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان این‌که خروجی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در پنج‌ماهه سال جاری صادرات استان و ماده ۱۱۶ امور گمرکی ۲۶۳ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۶۸ دلار بوده است.

وی در ادامه افزود: به لحاظ وزنی نیز خروجی استان ۷۷۴ هزار و ۴۸۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

ماهگلی به تشریح خروجی استان از محل بازارچه‌ها و گمرکات پرداخت و گفت: صادرات از گمرکات استان در پنج‌ماهه اول سال جاری ۴۸ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۲۴ دلار بوده است.

وی بابیان اینکه ۷۳ درصد صادرات استان از گمرکات رسمی است، تصریح کرد: صادرات استان از طریق گمرک رسمی ماهیرود ۳۱ میلیون و ۲۲۰ میلیارد و ۱۵۳ دلار و از طریق گمرک رسمی بیرجند نیز ۱۷ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۷۱ دلار بوده است.

ماهگلی ارزش هر تن کالای صادراتی در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری را ۲۳۴ دلار دانست و افزود: ارزش هر تن کالای صادراتی به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۱۸ دلار است که این نشان‌دهنده صادرات کالاهای با وزن بالا و ارزش پایین است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: صادرات استان به لحاظ وزنی نیز طی چندماهه نخست سال جاری ۲۸۳ هزار و ۸۱۶ تن که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است.

افزایش ۴۸ درصدی صادرات گمرک رسمی ماهیرود

ماهگلی ادامه افزود: میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه یک سال اخیر از طریق گمرک رسمی بیرجند ۲۳ درصد کاهش و از طریق گمرک ماهیرود نیز ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به صادرات بازارچه‌های استان در پنج‌ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: میزان صادرات بازارچه‌های استان در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری ۱۷ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۷۷۷ دلار که نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش ارزش و حدود ۱۸ درصد افزایش وزنی داشته است.

ماهگلی در ادامه افزود: همچنین صادرات ماده ۱۱۶ امور گمرکی مربوط به بازارچه‌های مرزی است که در این زمینه میزان صادرات بازارچه‌های مرزی ۱۱۸ میلیون ۵۱۰ هزار و ۹۳۷ و گمرک ماهیرود نیز ۹۵ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۹۳۹ دلار است.

واردات ۲۱۳ هزار دلاری به خراسان جنوبی

ماهگلی با اشاره به واردات استان در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری، گفت: واردات در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری ۲۱۳ هزار و ۳۰۴ دلار به وزن ۲۷۲.۸۳۰ بوده است.

وی بابیان اینکه ارزش هر تن کالای وارداتی ۷۸۲ دلار است، اظهار کرد: اقلام عمده وارداتی در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری شامل شاهدانه بوداده، گوسفند زنده و تخم اسپند است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اقلام صادراتی نیز عنوان کرد: ۱۰ قلم عمده صادراتی شامل هیدروکربن سبک، سیمان، کاشی، روغن سوخت تقطیری، خوراک کامل طیور، هیدروکربن سنگین، مرغ منجمد مادر، گازوئیل، رب گوجه‌فرنگی، ظروف شیشه‌ای بوده است.

کد خبر 2919688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha