۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۱۳

باپدیده رشداقتصادی بدون اشتغال مواجه‌ایم؛

نتایج نشست اشتغالی ربیعی با استانداران/ ۵دستور کار شورای اشتغال

نتایج نشست اشتغالی ربیعی با استانداران/ ۵دستور کار شورای اشتغال

وزیر کار با اشاره به اینکه با پدیده رشد اقتصادی بدون اشتغال مواجه هستیم، گفت: ۵ مصوبه در شورای عالی اشتغال در نوبت دستور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با بیان مباحث مطرح شده در نشست اشتغالی با استانداران گفت: استانداران سراسر کشور خواهان افزایش اختیارات و منابع مورد نیاز هستند.

وزیر کار در جمع بندی جلسه استانداران با محوریت اشتغال، افزود: این دومین جلسه با استانداران در زمینه راهکارهای ایجاد اشتغال با توجه به مزیت استان‌ها بود.

وی ادامه داد: در این جلسه استانداران کشور مشکلات و مسائلی در مورد تسهیلات بانکی و موانع تولید مطرح کردند. امروزه اشتغال در کشور ما ناشی از سرمایه گذاری و رشد به سرعت به دست نمی آید و ما با پدیده رشد بدون اشتغال مواجه هستیم.

ربیعی افزود: البته این پدیده ایرانی نیست و دنیا نیز با آن مواجه است. ۵ مصوبه در شورای عالی اشتغال در نوبت دستور قرار دارد و در این جلسه هر چند بانک ها حضور نداشتند اما راجع به تسهیلات بحث هایی صورت گرفت.

وزیر کار با بیان اینکه تمرکز ما در شورای عالی اشتغال به حوزه کشاورزی است، بیان داشت: به ۱۱۰۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه تسهیلاتی به منظور جهش پرداخت می شود. در حوزه ICT نیز ۱۰۰ هزار شغل هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: طرح صندوق خُرد محلی - اجتماعی در جلسه امروز با استانداران مطرح شد و به هر صندوق ۱۰۰۰ میلیارد ریال اختصاص می‌یابد، همچنین ۶۰۰ صندوق خُرد محلی در ۱۴ استان تشکیل می شود و برش صنفی و رسته ای برای این صندوق ها ایجاد خواهد شد. اشتغال صرفا با توسعه بنگاه های بزرگ ایجاد نمی شود و به توسعه محلی نیاز داریم.

ربیعی در نشست دیگری نیز با قدردانی از همکاری و مشارکت نهادهای حامی کسب و کارهای خُرد و کوچک در این عزم ملی، تاکید کرد: هیچگونه محدودیتی برای فعالیت نهادهای حامی کسب و کارهای خُرد و کوچک وجود ندارد و همه نهادها می توانند در سراسر کشور فعالیت نمایند.

وزیر کار اظهارداشت: نهادهای حامی کسب و کارهای خُرد و کوچک متناسب با ظرفیت‌ها و حوزه فعالیت هر یک تفکیک مسئولیت خواهند شد.

ربیعی همچنین تعیین شیوه مشارکت نهادهای حامی از کسب و کارهای خُرد و کوچک را مورد تاکید قرار داد و گفت: نهادهای حامی کسب و کارهای خُرد و کوچک می توانند با برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی برای جامعه هدف و ارائه خدمات مشاوره ای در این طرح ملی مشارکت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر مواردی که نهادهای حامی از کسب و کارهای خُرد و کوچک می توانند مشارکت داشته باشند، نحوه اتصال تولیدات کالا و خدمات شاغلین کسب و کارهای خُرد و کوچک به بازارهای فروش و ثبت فعالیت‌های انجام شده این نوع از کسب و کارها است.  

کد خبر 2921352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha