۶ مهر ۱۳۹۴، ۹:۲۶

این بمب میراث جنایات صدام است

این بمب میراث جنایات صدام است

مستند «سین مثل سردشت» با موضوع بررسی فاجعه انسانی شهر سردشت به دلیل بمباران شیمیایی توسط رژیم بعث عراق، امروز دوشنبه ششم مهرماه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «سین مثل سردشت» با اشاره به بمب شیمیایی که چند سال قبل در شهر سردشت یافت شد موضوع فاجه انسانی بمباران این شهر توسط رژیم عراق را بررسی می کند. چند سال قبل بمب شیمایی خنثی نشده‌ای در شهر سردشت کشف شد که این امر عامل سفر هیات پنج نفره سازمان «منع گسترش سلاح های شیمیایی» برای شناساسی و انجام تحقیقاتی در مورد جزئیات این بمب شد.

این موضوع دستمایه تولید یک مستند به نام «سین مثل سردشت» قرار گرفت، بهره گیری از تصاویر بازسازی شده و همچنین گزارشی از سفر این هیات پنج نفره به همراه مصاحبه با برخی پزشکان در مورد عوارض بمب های شیمیایی، روشی است که فرشید ایوبی پور کارگردان این مستند برای روایت بمباران شیمیایی سردشت در تیرماه سال ۱۳۶۶ توسط رژیم بعث عراق مورد استفاده قرار داده است.

مستند «سین مثل سردشت» به تهیه‌ کنندگی فرامرز پالیزدار به بررسی و تحلیل فاجعه انسانی شهر سردشت و تاریخچه استفاده از بمب ‌های شیمیایی در دیگر نقاط جهان می پردازد.

پویان بحق و مرتضی ناظری به عنوان تصویربردار، امیر حاجی‌زاده صدابردار و حسین پالیزدار به عنوان مدیر تولید از دیگر عوامل تهیه «سین مثل سردشت» هستند.

این مستند ساعت ۲۰:۳۰ روز دوشنبه ۶ مهرماه از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم در ساعت های ۹ و ۱۴ روز بعد روی آنتن می رود.

کد خبر 2926317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha