وزیر امورخارجه کره شمالی:

تحریم‌های آمریکا بی اثر است

تحریم‌های آمریکا بی اثر است

وزیر خارجه کره شمالی امروز در سخنانی تحریم های آمریکا علیه این کشور را بی تأثیر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ری سو یانگ» در سخنان امروز خود در نشست توسعه سازمان ملل در مقر این سازمان از بی اثر بودن تحریم های اعمالی آمریکا علیه کشورش خبر داد.

سو یانگ در این باره گفت: آنچه آمریکایی ها از آن بی خبرند این است که هرچه تحریمهای بیشتری علیه کره شمالی اعمال کنند، به همان نسبت روحیه ما برای دفاع جدی تر از کشورمان افزایش یافته و ما قویتر می شویم.

وی ادامه داد: با رهبری «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، مردم این کشور به موفقیت های بی نظیری برای رسیدن به توسعه اقتصادی پایدار دست یافته و توانسته اند بر تحریمهای ضد انسانی و دیگر چالشها موجود غلبه کنند.

گفتنی است، کره شمالی در 24 شهریور ماه سال جاری، با اعلام اینکه تاسیسات مربوط به پلوتونیم و غنی سازی سطح بالای اورانیوم در مجموعه هسته ای «نیونگبیون» تعمیر و به روز شده اند از آغاز مجدد کارهای مربوط به تولید بمب خبر داده بود.

دو روز بعد نیز «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به هشدارهای کره شمالی تاکید کرد که هدف واشنگتن همچنان یافتن راهی مسالمت آمیز برای خلع سلاح این کشور است. کری در عین حال با اشاره به عدم وجود اقتصادی قانونمند در کره شمالی، بر بی تاثیر بودن تحریم های اقتصادی بر ضد پیونگ یانگ اذعان کرده بود.

کره شمالی اخیرا تهدید کرده است در صورت دخالت خارجی ها در پیشبرد تحقیقات هسته ای اش، از سلاح هسته ای علیه دشمنان خود استفاده خواهد کرد. در واکنش به این اقدام، آمریکا از کره شمالی خواسته است از هرگونه اقدام تحریک آمیز در ایجاد تنش های منطقه ای جلوگیری کند.

کد خبر 2926897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha