۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۳۹

با وجود مخالفت با تحصن دانشجویان مقابل کنسولگری عربستان؛

دانشجویان مشهدی سکوت مجامع بین المللی را با فریاد خود شکستند

دانشجویان مشهدی سکوت مجامع بین المللی را با فریاد خود شکستند

مشهد- جمع کثیری از دانشجویان خراسان رضوی ظهر امروز با تجمع در محل آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه آزاد مشهد با فریاد مرگ بر آل سعود سکوت مجامع بین المللی را در برابر فاجعه مصیبت بار منا شکستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این تجمع اعتراض آمیز که با حضور بسیاری از دانشجویان و با هدف اعتراض به بی کفایتی سردمداران رژیم آل سعود برگزار شد دانشجویان معترض با مشت هایی گره کرده و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود سکوت رسانه های غربی در خصوص کمرنگ نشان دادن ابعاد فاجعه را شکستند و خواستار عذرخواهی رسمی مقامات آل سعود شدند.

 اجازه تحصن مقابل کنسولگری عربستان را ندادند   

در همین رابطه مسئول سیاسی بسیج دانشجویی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این تحصن مقرر بود در برابر کنسولگری عربستان انجام شود به مهر گفت: متاسفانه فرمانداری و همچنین استانداری اجازه تحصن و اعتراض را به دانشجویان ندادند.

صادق هاشمیان در این رابطه بیان کرد: با وجود اینکه درخواست تحصن دانشجویان پیش از این و در راستای محکومیت این فاجعه مرگبار در روز پنجشنبه به فرمانداری ارسال شد اما با مخالفت مسئولان روبرو شدیم.

وی ابراز کرد: درخواست تجمع دانشجویان برای برگزاری مراسم عزاداری برای جان باختگان فاجعه منا در مقابل کنسولگری عربستان از سوی فرمانداری مشهد و استانداری مجوز نگرفت.

صادق هاشمیان افزود: دشمنان این کشور و همینطور سردمداران حکومت عربستان که خود را خادمین حرمین می نامند باید بدانند که ملت ایران و نسل جوان توهین و گستاخی آنها را تحمل نمی کند و در قبال سکوت جوامع غربی در برابر این فاجعه ساکت نخواهد نشست.

وی اظهار کرد: علاوه بر قصور مسلم رژیم آل سعود در ایجاد این فاجعه و همچنین کوتاهی در رسیدگی به وضعیت بیماران گستاخی آنها به حدی رسیده که اجازه سفر مقامات فرهنگی از جمله وزیر ارشاد اسلامی را نیز سلب می کنند.

مدیرکل سیاسی استانداری: درخواستی نداشتیم

مخالفت فرمانداری و استانداری خراسان رضوی به گفته مسئول سیاسی بسیج دانشجویی برای صدور مجوز در حالی است که مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی ادعا می کند درخواستی برای صدور مجوز تجمع مقابل کنسولگری عربستان به استانداری نرسیده است.

سیدمسعود محولاتی با اشاره به اینکه تاکنون درخواست مجوز برای تجمع مقابل کنسولگری عربستان به استانداری نرسیده است بیان کرد: باید از تجمعات غیرقانونی پرهیز شود و  صدور مجوز نیز با بررسی شرایط کشور صورت گیرد.

وی از عموم مردم خواست تا از اجتماعات غیر قانونی و بدون مجوز مقابل کنسولگری عربستان پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که بسیاری از دانشجویان سعی داشتند تا با اخذ مجوز روز گذشته در مقابل کنسولگری عربستان دست به اعتراض بزنند درخواست آنها با مخالفت فرمانداری روبرو شد و این در حالی است که محمود کریمی، معاون سیاسی فرماندار مشهد نیز ادعا می کند تاکنون تنها یک مورد درخواست مجوز جهت تجمع مقابل کنسولگری عربستان به فرمانداری مشهد رسیده است که این موضوع در حال بررسی است.

کد خبر 2927040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اسماعیل ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      0 0
      مرگ بر آل سعود