۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۹

مردم مشهد طی تجمعی معترضانه خواستار تعطیلی سفارت عربستان شدند

مردم مشهد طی تجمعی معترضانه خواستار تعطیلی سفارت عربستان شدند

مشهد-جمع کثیری از مردم مشهد در تجمعی اعتراض آمیز در نزدیکی کنسولگری عربستان واقع در بولوار سجاد این شهرخواستار عذرخواهی رسمی مقامات آل سعود و همچنین تعطیلی این سفارتخانه در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این اجتماع اعتراض آمیز که به صورت خودجوش و با حضور جمع کثیری از جوانان و دانشجویان و همچنین کسبه بازار ایجاد شد شرکت کنندگان با سر دادن شعار مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا خواستار تعطیلی کنسولگری عربستان شدند.

این تجمع خودجوش عصر سه شنبه در حالی انجام شد که سیدمسعود محولاتی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی پیش از این از مردم خواسته بود از اجتماعات غیر قانونی و بدون مجوز مقابل کنسولگری عربستان پرهیز کنند و در این رابطه اظهار کرده بود که هیچ درخواستی برای صدور مجوز تجمع به استانداری نرسیده است.

در تجمع اعتراض آمیز عصر امروز در مشهد با وجود اینکه نیروهای انتظامی با مسدود کردن خیابان مانع حضور معترضان در مقابل کنسولگری عربستان شدند اما شرکت کنندگان در این تجمع خودجوش از پشت حضار های آهنی ایجاد شده و سد راهشان با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آل سعود خائن»، «آل سعود ننگت باد ننگت باد» و «مرگ بر آمریکا» نخستین تجمع اعتراض آمیز خود علیه دولت عربستان را در نزدیکی کنسولگری این کشور در مشهد رقم زدند.

تجمع

تجمع کنندگان که بی کفایتی دولت عربستان و حکام آل سعود در عدم مدیریت مناسب مناسک حج و بی تدبیری حاکمان فاسق آل سعود اعتراض داشتند، خواستار رسیدگی کامل به ابعاد مختلف این فاجعه از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع بین المللی شدند.

معترضان همچنین با اعلام انزجار از عدم برنامه ریزی دولت عربستان در فاجعه منا، خواستار در اختیار قرار گرفتن مناسک عظیم حج تحت مدیریت کشورهای اسلامی شدند.

در این تجمع مردم ضمن همدردی با خانواده جانباختگان این حادثه دردناک از حاکمان فاسق قدرت‌طلب و زر پرست آل‌سعود خواستند تا به جای خیانت در حق امت اسلامی به جنایات و کشتار خود در یمن و دخالت در کشتار دیگر امت‌‌های مسلمان پایان داده و به جای این همه حاشیه‌سازی برای امت اسلامی، فکری به حال ضعف، نارسایی‌ها و بی‌تدبیری خود در انجام مناسک حج بکنند.

مردم در این تجمع بیان داشتند که حکام آل سعود در راستای سیاست های رژیم صهیونیستی برنامه می کند و آن ها به ایادی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و تفکر اسلامی را هدف قرار داده و عوامل وحدت شیعه و سنی همچون مناسک حج را به عوامل افتراق تبدیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، این در حالی است که نیروهای انتظامی خیابان های منتهی به محل تجمع را  با حصار های آهنی مسدود کردند.

 

 

کد خبر 2927940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha