۸ مهر ۱۳۹۴، ۷:۵۱

ممانعت پلیس از تجمع معترضان مقابل کنسولگری عربستان در مشهد

ممانعت پلیس از تجمع معترضان مقابل کنسولگری عربستان در مشهد

مشهد- ممانعت پلیس از تجمع معترضان مقابل کنسولگری عربستان که شب گذشته در مشهد مقدس رخ داد منجر به درگیری نیروهای پلیس با تظاهرکنندگان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز سه شنبه جمع کثیری از اقشار مختلف مردم مشهد اعم ازدانشجویان، کسبه بازار، بسیجیان و جوانان خراسانی که قصد داشتند در راستای اعتراض به بی کفایتی سردمداران رژیم آل سعود دست به تحصن در مقابل کنسولگری عربستان بزنند با ممانعت نیروهای انتظامی روبرو شدند.

نیروهای انتظامی حاضر در صحنه به منظور جلوگیری از حضور مردم در مقابل این کنسولگری به فاصله چند متری از ساختمان کنسولگری معابر منتهی به آن را با حفاظ های آهنی مسدود کردند تا مانع حضور معترضان در مقابل این کنسولگری شوند.

در همین حال معترضان که از این اقدام پلیس و همچنین جنایات آل سعود به خشم آمده بودند سعی کردند تا از حفاظ های آهنی گذشته و به کنسولگری عربستان نزدیک شوند که این اقدام با مقاومت نیروهای انتظامی و در نهایت به خشونت کشیده شد.

نیروهای امنیتی مشهد که پیش از این احتمال وقوع این تجمع را می دادند نسبت به ایجاد حصار و حفاظ برای ساختمان کنسولگری عربستان اقدام کرده بود و لذا تمامی ارتفاع ساختمان کنسولگری عربستان را با حفاظ از نوع فنس پوشانده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، با این وجود حفاظ های سیمی و آهنی نتوانست مانع بروز خشم مردم شود و بسیاری از معترضان با پرتاب گوجه فرنگی خشم و اعتراض خود را به بی کفایتی سردمداران آل سعود نشان دادند.

معترضان با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آل سعود خائن»، «آل سعود ننگت باد ننگت باد» و «مرگ بر آمریکا» نخستین تجمع اعتراض آمیز خود علیه دولت عربستان را در نزدیکی کنسولگری این کشور در پشت حصار های آهنی رقم زدند و خواستار تعطیلی سفارت عربستان در ایران شدند.

در این اعتراض مردمی و خود جوش که تا شامگاه گذشته و در برابر ساختمان کنسولگری عربستان ادامه داشت علاوه بر درگیری فیزیکی نیروهای پلیس با معترضان بر اثر پرتاب سنگ تعدادی از شیشه های این ساختمان دچار شکستگی شد.   

این تجمع خودجوش مردمی عصر سه شنبه در حالی انجام شد که سیدمسعود محولاتی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی پیش از این از مردم خواسته بود از اجتماعات غیر قانونی و بدون مجوز مقابل کنسولگری عربستان پرهیز کنند و در این رابطه اظهار کرده بود که هیچ درخواستی برای صدور مجوز تجمع به استانداری نرسیده است.

در همین حال دانشجویان مشهدی نیز که پیش از این درخواست تجمع قانونی خود را به فرمانداری و استانداری خراسان رضوی ارائه کرده بودند به دلیل مخالفت مقامات سیاسی استانداری در برگزاری تجمع مجبور به اعتراض در محل گلزار شهدای گمنام در داخل دانشگاه ازاد اسلامی مشهد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، استان خراسان با تعداد ۵۴ جان باخته بیشترین آمار کشته شدگان و همچنین مفقودین را در کشور و بر اثر فاجعه منا دارد.

کد خبر 2928137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عباس صادقی نژاد ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      0 0
      با سلام بنظر میرسد عربستان برای ملت ایران شمشیر را از رو بسته . عدم تجربه کافی شاهزادگان سعودی و در راس آنها پادشاه آن ( ملک سلمان ) در امور کشور داری و روابط بین الملل ، عربستان را مسیر نابودی قرار داده است .کشوری که خود را عروسک دست آمریکا و اسرائیل کرده تا بتواند ژاندارم منطقه شود . چنانچه بر ملت ایران واضح شود که حوادث حج امسال با شیطنت عربستان و ایادی اش صورت گرفته باشد ، کشور ایران بایستی با حملات موشکی به عربستان انتقام خون شهدای حج را از این شیاطین انسان نما بگیرد .
    • بهرام ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      0 0
      سلام.با تجمع کاری حل نمیشه.تا کی باید در مقابل اعراب ذلالتو بپذیریم. عربستان باید تغییر کنه. اونم به دست ایران .ایران باید قدرتشو نشون بده. فقط چند لشگر میتونه این بی عرضه هارو اسیر کنه.ایران باید حق ملتو از اینا بگیره.
    • بیک بابا ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      0 0
      هنوز یاد نگرفته ایم که در دنیا زبانی به نام زبان دیپلماتیک وجود دارد،این کار ها زمانی است که دیپلماسی جواب ندهد.بعضی ها قصد دارند یک جنگ دیگری با کشورهای عربی بوجود آید. متشکریم از پلیس که مدیریت میکند اینگونه موارد را.
    • arshida ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      0 0
      درود بر غیرت مردم مشهد
    • عبدعلی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      0 0
      درود بر مردم کشورم مرگ بر آل سعود مرگ بر آل سعود ....
    • رضا محمدی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      0 0
      حمله به سفارت وبا لا رفتن از دیوار کار درستی نیست هر چند آن کشور ملعون باشد این نظر شخص من است وبس
    • کمال ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      0 0
      سلام من دراون تجمع بودم جزو افراد اصلی هستم... به دلیل اینکه هنوز حجاج ما در کشور عربستان هستند ما فعلا به یک حرکت جزئی اکتفا کردیم هرچند شیشه های کنسولگری شکسته شد اما ما حتی اعلان عمومی نداشتیم... بعد از برگشت حجاج و تشییع پیکر شهدای منا ما این وهابیون رو از مشهد بیرون میکنیم و کنسولگرشون هم تعطیل خواهد شد