۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳

در نخستين جشنواره علامه طباطبايی؛

۲۷ اثر برگزيده در حوزه علوم انسانی اسلامی تجليل می‌شود

۲۷ اثر برگزيده در حوزه علوم انسانی اسلامی تجليل می‌شود

مراسم اعطای جوايز نخستين جشنواره علمی پژوهشی علامه طباطبایی(ره) ویژه علوم انسانی اسلامی، پنج شنبه ۹ مهرماه در محل مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی(ره) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اعطای جوايز نخستين جشنواره علمي پژوهشي علامه طباطبایی(ره) ویژه علوم انسانی اسلامی كه حاصل مشارکت برخي از دستگاه‌های علمي و فرهنگي فعال در عرصه تولید علوم انسانی اسلامی است، روز پنج شنبه ۹ مهرماه ازساعت ۹ تا ۱۱ صبح با افاضه آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي و حضور جمعي از محققان برجسته حوزوي و دانشگاهي در محل مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) واقع در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

در اين مراسم از ۲۷ اثر برگزيده در حوزه علوم انساني اسلامي، تقدير به عمل خواهد آمد و به نويسندگان آن‌ها جوايزي اهدا خواهد شد.

این جشنواره كه براساس ایده جمعی از دستگاه هاي فعال و نيز برخي از محققان به صورت علمی ‌پژوهشی طراحی شده، ويژه تحقيقات حوزه علوم انساني اسلامي است و در قالب مشاركت دستگاه هايي كه درحوزه علوم انساني اسلامي فعاليت مي كنند، شكل گرفته است. بر اساس تصميم شوراي سياست گذاري جشنواره، مسئوليت دبيرخانه علمي و اجرايي اين جشنواره بر عهده پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي بوده و فرايند ارزيابي و گزينش آثار برتر در ۱۲ گروه علمي متشكل از متخصصان هر حوزه علمي انجام شده است.

جشنواره علامه طباطبایی

در نخستين دوره اين جشنواره آثار مربوط به دوره ۱۰ ساله (۱۳۸۲ الي ۱۳۹۲) مورد ارزيابي بوده و در مرحله اول، هر دستگاه با ارزيابي درون سازماني، سه در صد از آثار برتر خود را به جشنواره معرفي كرده است كه در مجموع ۳۸۹ اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است. در نهايت پس از بررسي و ارزيابي آثار در گروه هاي ۱۲ گانه، ۲۷ اثر به عنوان آثار برگزيده اين دوره انتخاب شده اند كه ۳ اثر رتبه اول، ۱۳ اثر رتبه دوم و ۱۱ اثر رتبه سوم را كسب كرده اند.

 همچنين بر اساس شوراي سياست گذاري جشنواره قرار است از برخی شخصیت‌ها كه فعاليت هاي برجسته اي در حوزه علوم انساني اسلامي دارند و اکنون در قید حیات نیستند، تقدير شود كه در اين دوره از جشنواره از مرحوم استاد علی ابوالحسنی (منذر) تقدير به عمل خواهد آمد.

در اين دوره تنها محصولات علمي در قالب كتاب مورد ارزيابي و در معرض رقابت قرار گرفته است و سطح جشنواره ملي است، اما در دوره‌های بعدی مقالات، طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها نيز در رقابت شركت داده خواهند شد و احتمالاً سطح جشنواره به سطح بين المللي تغيير يابد.

کد خبر 2928204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha