۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵

در جلسه کارگروه اشتغال هشترود بیان شد؛

۸۰ درصد از اعتبار طرح های مشاغل خانگی هشترود پرداخت شد

۸۰ درصد از اعتبار طرح های مشاغل خانگی هشترود پرداخت شد

هشترود- فرماندار هشترود از پرداخت شدن ۸۰ درصد از اعتبار طرح های مشاغل خانگی شهرستان هشترود خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مستفید صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال هشترود، اعتبار صندوق کارآفرینی امید شهرستان هشترود را ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار مشاغل خانگی این شهرستان نیز شش میلیارد ریال بوده که از اول امسال ۸۰ درصد آن پرداخت شده است.  

وی افزود: ۹ هزارو ۵۰۰ نفر کارگر در ۸۹۲ کارگاه بزرگ و کوچک این شهرستان مشغول به کار هستند و ۱۰۱ نفر نیز تاکنون بیمه بیکاری از اداره کار دریافت کرده اند.
فرماندار هشترود عمده مشکلات جوانان این شهرستان را بیکاری عنوان نمود و گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی که بخواهند در این شهرستان سرمایه گذاری کنند حمایت خواهند شد.  

مستفید ادامه داد: سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی شرکت اتکا نیز در امر شیلات در این شهرستان بزودی محقق خواهد شد.

عدم بازگشت تسهیلات پرداختی از مشکلات صندوق کارآفرینی امید است

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در یکسال گذشته ۷۹۱ پرونده اشتغال در استان تکمیل شده که برای هزارو ۱۵ نفراز طریق این صندوق فرصت شغلی ایجاد شده است.

علیرضا آخوندزاده ادامه داد: برای تکمیل زنجیره تولید در استان تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال از طریق صندوق استان و برای مبالغ زیاد از طریق صندوق کشور تسهیلات داده خواهد شد.

وی سیاست این صندوق را حمایت از تولید عنوان نمود و افزود: تولید کنندگان و افراد کارآفرین باید نسبت به نوع بازار خود اشتغال زایی و تولید کنند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان افزود: صندوق کارآفرینی امید استان در تجهیز بازارچه های تولیدی در شهرستان تسهیلات چهار درصدی به افراد متقاضی خواهد داد.

وی گفت: طرح های کارآفرینی، مشاوره و طراحی این بازارچه ها از سوی صندوق داده خواهد شد.

آخوندزاده حمایت کار آفرینی برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست از سوی این صندوق را نیز جزو برنامه های امسال این صندوق عنوان نمود.

وی ادامه داد: طرح یک روستا یک محصول نیز با شناسایی پتانسیل های هر روستا بزودی در این استان شروع خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان افزود: با اجرای این طرح با توجه به ظرفیت های خوب هر روستا در حوزه های مختلف در روند توسعه بخش کشاورزی سبب ایجاد اشتغال‌ پایدار شود و همچنین اجرای آن موجب کاهش بیکاری در روستاها خواهد شد.

آخوندزاده ادامه داد: یکی از مشکلات این صندوق عدم بازگشت تسهیلات پرداختی است که از مسئولان و به خصوص مردم انتظار داریم با پرداخت به موقع معوقات خود صندوق کارآفرینی امید را در ارایه خدمات بهتر به سایر مردم کمک کنند.  

کد خبر 2928321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha