۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

کشفیات مواد مخدر در کرمانشاه ۲ برابر شد/ وقوع ۳۱ فقره قتل

کشفیات مواد مخدر در کرمانشاه ۲ برابر شد/ وقوع ۳۱ فقره قتل

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱ فقره قتل در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته و در حوزه مقابله با مواد مخدر نیز با افزایش ۲ برابری کشفیات مواجه بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار منوچهر امان الهی در نشست خبری که ظهر امروز چهارشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آغاز هفته ناجا با شعار «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» از ۱۱ مهر ماه با اهداف تعیین شده و با محوریت ارتقای ارتباط و تعامل با اقشار مختلف مردم و به ویژه نخبگان، ارتقای آموزش همگانی با هدف افزایش احساس امنیت در جامعه خواهد بود.

وی در تشریح برنامه‌های هفته ناجا گفت: تجلیل از کارکنان انتظامی استان و بازنشستگان این عرصه، ارتقا خدمات مضاعف به مردم، ارائه برنامه آموزش همگانی در سطح مدارس، دانشگاه ها، محلات و ... غبار روبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده های معظم شهدا،  و حضور کارشناسان تخصصی و خبره پلیس در بخش های مختلف از جمله برنامه ها است.

برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در ۱۱ مهر ماه

سردار امان الهی زمان برگزاری صبحگاه مشترک کارکنان نیروهای مسلح را صبح روز شنبه ۱۱ مهر ماه در محل ستاد فرماندهی اعلام و بیان کرد: شرکت در نماز جمعه، برگزای مسابقات ورزشی، راهپیمایی خانوادگی کارکنان پلیس، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و نیز برگزاری همایش بزرگ طلایه داران فرهنگ ترافیک با هدف تجلیل از رانندگان قانونمدار از دیگر برنامه ها است.

وی نشست با اصناف، بازدید از مراکز مختلف انتظامی توسط دانش آموزان و دانشجویان، برگزاری نمایشگاه های محصولات فرهنگی با هدف مقابله با انحرافات، افزایش زمان ارائه خدمات مراکز تعویض پلاک و ترخیص راهور در هفته ناجا را از دیگر برنامه ها یاد کرد.

سردار امان الهی با ارائه گزارش عملکرد پلیس استان کرمانشاه در ۶ ماهه ابتدایی سال گفت: در مجموع ۴۹۹ طرح با محوریت ارتقا امنیت اجتماعی انجام شد که این عدد بیانگر رشد ۲۷ دردی اجرای طرح ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

وی با اشاره به کاهش ۳ درصدی وقوع سرقت نسبت به۶ ماهه نخست سال گذشته گفت: شهریر ماه امسال ۱۱ درصد با کاهش سرقت در استان مواجه بودیم و به طور اخص در سرقت‌های مسلحانه و عنف ۳۶ درصد کاهش، آدم ربایی و گروگان گیری ۵۰ درصد کاهش، شرارت و چاقوکشی ۳۴ درصد کاهش داشتیم.

سردار امان الهی برخورد جدی با اراذل و اوباش را اولویت پلیس در سال جاری عنوان و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۶۰ نفر از اراذل و اوباش شاخص شناسایی و دستگیر شدند و در جرائم نزاع های فردی و دسته جمعی با کاهش ۹ درصدی مواجه بودیم.

دستگیری ۸۹ قاچاقچی دانه درشت در استان کرمانشاه

وی از افزایش ۲ برابری کشفیات مواد مخدر توسط پلیس انتظامی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ۲۰ باند قاچاق مواد شناسایی و منهدم شد و در این رابطه تعداد ۸۹ قاچاقچی دانه درشت نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار امان الهی از دستگیری ۱۹۲۴ توزیع کننده و فروشنده مواد مخدر در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این مدت کاهش ۵ درصدی تصادفات و کاهش ۱۶ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان را شاهد بودیم و نیز ۳۸ باند سرقت شناسایی و تعداد ۱۱۸ سارق توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ازابتدای سال تاکنون ۳۹ طرح در بحث برخورد با سارقان در استان کرمانشاه انجام شده است، افزود: در این مدت با افزایش ۹۵ درصدی کشفیات قاچاق کالا در استان مواجه بودیم که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار امان الهی در ادامه بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۴ هزار و ۵۷۰ نفر از خدمات مشاره ای ناجا در استان بهره مند شدند و در حوزه آموزش چهره به چهره به ۳۸ هزار نفر خدمت ارائه شده که بر اساس آمار ۸۸ درصد تعداد پرونده‌های ارجاعی نیز به مصالحه ختم شد.

وی اختلافات خانوادگی را بیشترین موضوع مشاروهای مرکز مشاوره عنوان کرد و گفت: در حوزه جرائم سایبری نیز ۹۸ درصد پرونده شکات کشف شد که عمده موضوعات جرائم برداشتهای غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های شخصی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، و مواردی از هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است.

قاتل مداح کرمانشاهی به زودی دستگیر می شود

سردار امان الهی از پلمب ۲۷۶۱ واحد صنفی متخلف در استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: تخلفات این واحدهای صنفی به طور عمده در حوزه عرضه محصولات فرهنگی توزیع مواد مخدر و روانگردان، بوده است.

وی با اشاره به افزایش کشفیات سلاح قاچاق در استان کرمانشاه افزود: قاتل مداح کرمانشاهی نیزشناسایی و به زودی دستگیر خواهد شد و این توضیح لازم است که قاتل و مقتول از قبل با هم خصومت شخصی داشتند و ادعای مطرح شده در برخی مطبوعات با این عنوان که چندین نفر در قتل وی دخالت داشتند کذب است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با ادامه توضیحات یادآور شد: مقتول با یک ضربه به سرش کشته شد.

سردار امان الهی افزود: تاکنون هیچ موردی از حضور گروهک تروریستی و ناامنی در استان نداشتیم و تشدید اقدامات کنترلی محورها و ارتقا هوشیار وآمادگی پلیس نیز در دستور کار است.

کاهش ۳ درصدی وقوع قتل در کرمانشاه

وی با انتقاد از نشر ادعای های کذب و اخبار غلط گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۱ فقره قتل در استان کرمانشاه رخ داده که این عدد بیانگر کاهش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سردار امان الهی در ادامه بیان کرد: تعداد ۳۶ نفر از عناصر اصلی قاچاق سلاح در نقاط مختلف استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی اقتدار پلیس را در گرو انجام وظایف احسنه و برخورد جدی با تبهکاران دانست و گفت: نخستین روز از هفته ناجا در ۷ مهر ماه برنامه های پلیس با شعار «پلیس، قانون گرایی، آموزش همگانی و انضباط اجتماعی» آغاز و ۸ مهر نیز «پلیس، اقتدار، کارآمدی و حرفه گرایی» شعار ناجا است.

سردار امان الهی «پلیس، هوشمندی، پاسخگویی و مردمداری» را شعار سومین روز از هفته ناجا عنوان کرد و افزود: ۱۴ مهر ماه «پلیس دانش بنیانی، پژوهش محوری، روزآمدی» و ۱۵ مهر نیز «پلیس، اعتماد عمومی، مشارکت مردمی، پیشگیری اجتماعی» محور برنامه ها است.

وی شعار شمین روز از هفته ناجا را «پلیس، ایثارگری، تلاش جهادی، تعامل فردی و سازمانی» بیان کرد و گفت: برنامه های هفته ناجا در روز ۱۷ مهر ماه با شعار «پلیس ولایتمداری، کرامت انسانی، حاکمیت ارزش های اسلامی» برگزار می شود.

کد خبر 2928567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha