۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱

در شش ماه نخست امسال؛

۹۰ درصد سرقت‌های رخ داده در سیستان و بلوچستان کشف شد

۹۰ درصد سرقت‌های رخ داده در سیستان و بلوچستان کشف شد

زاهدان - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش نیروهای ناجا در شش ماهه نخست امسال ۹۰ درصد سرقت های رخ داده کشف شد.

سردار حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال مطابق برنامه ریزی های صوررت گرفته و اهتمام جدی در بین نیروهای انتظامی، در بخش سرقت‌های مسلحانه ۷۶ درصد، سرقت‌های به عنف ۳۰ درصد، سرقت‌های منزل ۵۳ درصد، مغازه ۲۳ درصد، اتومبیل ۲۵ درصد و موتورسیکلت ۹ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که عملکرد نیروی انتظامی در تمامی بخش ها سیر صعودی داشته است که این امر جای بسی خوشحالی است.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این دیار مرزنشین، همواره با حضور پر رنگ نیروهای نظامی و انتظامی از امنیت بالایی برخوردار بوده است.

رحیمی گفت: نیروی انتظامی سمبل نظم، اقتدار و امنیت در جامعه است و همانطور که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری مد نظر دارند، باید امنیت پایدار فعلی تثبیت شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نیروی انتظامی خدمتگزاران مردم هستند اظهار کرد: حضور نیروی انتظامی در جای جای سیستان و بلوچستان ملموس است و مردم این حضور را منبعی برای آرامش خود می دانند.

رحیمی با بیان اینکه در زمینه کشف قتل امسال شش درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم، بیان کرد: رهاسازی گروگان و گروگان‌گیری نیز ۲۳ درصد افزایش کشف داشته‌ایم، بیشترین علت گروگان‌گیری‌ها به دلیل معاملات در حوزه مواد مخدر بوده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در ۶ ماهه سال گذشته ۲۱ تن مواد مخدر کشف شده  و امسال بیش از ۴۷ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است که نشان از برخورد قاطع پلیس با کاروان‌ها و خرده فروشان مواد مخدر دارد.

سردار رحیمی از افزایش دو برابری عملیات‌های پلیس در بخش‌های مختلف در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: این عملیات‌ها را بدون دادن حتی یک شهید مدیریت کرده‌ایم.

وی کاهش ۱۷ درصدی متوفیان در تصادفات و افزایش ۹ درصدی در دستگیری اتباع بیگانه را از دیگر فعالیت‌های پلیس در سال‌جاری عنوان و تاکید کرد: در تمام ضرایب و شاخص‌های امنیتی وضعیت سیستان و بلوچستان بسیار مطلوب است.

رحیمی بیان کرد: در سال‌جاری ۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط و به مسئولان شرکت نفت تحویل داده شده و در این زمینه‌ باندهای مهمی منهدم شده‌اند.

۷۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز جمع آوری شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که استفاده از سلاح به هر بهانه‌ای خط قرمز پلیس در این استان است.

وی گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۷۰۰ قبضه سلاح از سطح سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در این استان درگیری‌های طایفه‌ای منجر به استفاده از سلاح می‌شود، گفت: بیشترین اختلافات طایفه‌ای نیز به دلیل معاملات در حوزه مواد مخدر است که در بیشتر مواقع منجر به کشته شدن انسان‌های بی‌گناه می‌شود.

۲۰ برنامه محوری در هفته ناجا به اجرا در می آید

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به فرا رسیدن هفته ناجا گفت: در طول هفته ناجا که از روز جمعه دهم مهر ماه با شعار «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» آغاز می‌شود بیش از ۲۰ برنامه محوری را در بخش‌های مختلف به اجرا خواهیم گذاشت که رویکرد اصلی ما ارتباط و تعامل بیشتر با مردم و بدنه جامعه است.

وی افزود: مهمترین برنامه‌های ما نشست در بخش امنیت و هم‌اندیشی در این حوزه با علما، روحانیون، متنفذین و ریش سفیدان است، همچنین نشست‌هایی را با دانش‌آموزان و نمازگزاران مساجد مختلف با حضور همکاران ما در این مکان‌ها خواهیم داشت.

سردار رحیمی در ادامه به ارائه برنامه‌های دیگر در طول هفته ناجا با هماهنگی صدا و سیما و اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها از ظرفیت خود در راستای ارائه اقدامات و رویکرد جامعه محوری پلیس استفاده کنند.

وی به برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مسئولان استانی اشاره کرد و گفت: توجه به خانواده‌های شهدا، همکاران شهید و خانواده‌های آنان، بازنشستگان و تجلیل از فرزندان کارکنان که رتبه‌های برتر علمی و دانشگاهی را کسب کردند، افتتاح بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین سالن تیراندازی جنگی و بادی با استانداردهای بین‌المللی، آغاز احداث سالن بزرگ مانیتورینگ و مجهز در فرماندهی انتظامی استان، برگزاری آزمون استخدامی پلیس برای ۱۸۰۰ داوطلب شیعه و سنی و خدمات‌رسانی درمانی به مردم از مهمترین و اثربخش ترین برنامه‌های دیگر پلیس در هفته ناجا خواهد بود.

کد خبر 2929290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha