۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست کرمانشاه:

وضعیت هوای ۳ شهرستان کرمانشاه در حالت بحرانی است

وضعیت هوای ۳ شهرستان کرمانشاه در حالت بحرانی است

کرمانشاه- رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هم اکنون با استقرار توده گرد و غبار در استان وضعیت هوای ۳ شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارد.

سعید دزفولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: توده گرد و غبار حاکم بر جو استان کرمانشاه، وضعیت هوای شهرستان‌ های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب را با وضعیت بحرانی مواجه کرده و دید افقی نیز در این شهرستان ها به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت هوای کرمانشاه نیز در حالت هشدار است، افزود: غلظت ذرات گرد و غبار طی ۱۰ ساعت گذشته در شهرستان سرپل ذهاب به میانگین ۲ هزار و ۲۳۱ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که از بحرانی بودن وضعیت هوا در این منطقه حکایت دارد.

دزفولی نژاد خواستار رعایت مسائل ایمنی و استفاده از ماسک‌ های استاندارد از سوی شهروندان شد و گفت: همشهریان حتی المقدور تا زمان خروج این توده از جو منطقه از منزل خارج نشوند.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: عمده توده های گرد و غبار حاکم در منطقه منشا خارجی داشته و در بیشتر موارد از کشور عراق وارد می‌شوند اما توده‌های محلی نیز در ایجاد شرایط نامساعد جوی نقش دارند.

گفتنی است، هوای استان کرمانشاه از ابتدای امسال ۲۶ روز در وضعیت غیر استاندارد قرار داشته است.

کد خبر 2930171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha