۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خبر داد؛

درخواست استرداد ۱۲۵مجرم بین المللی در۶ماهه گذشته/ردیابی۷۰مجرم

درخواست استرداد ۱۲۵مجرم بین المللی در۶ماهه گذشته/ردیابی۷۰مجرم

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اعلام اینکه در ۶ ماهه گذشته در حوزه بین الملل دستاوردهای خوبی به دست آورده ایم گفت: رسیدگی به درخواست دستگیری ۱۲۵ مجرم فراری از سوی پلیس اینترپل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر سردار محمد جواد زاده کمند در دومین روز از هفته ناجا و در چهارمین نشست پلیس بین المللی ناجا با قضات و کارشناسان قضایی با اشاره به دستاوردهای ارزنده نیروی انتظامی در عرصه پلیس های تخصصی گفت: اولویت ما در حوزه بین المللی برقراری تعامل با کشورهای همسایه است. امروزه اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده ایم تا جایی که در ۶ ماهه گذشته رسیدگی به درخواست شناسایی و دستگیری ۱۲۵ مجرم فراری صادر شده که از این تعداد ۷۰ مجرم ردیابی شده اند. ۳۱ متهم فراری نیز شناسایی و دستگیر شدند و ۱۰ تن از مجرمان به کشور بازگردانده شده اند.

وی با اعلام اینکه تعداد اعلام های بین المللی بنا به درخواست پلیس اینترپل ایران ۶۶ مورد بوده است افزود: اعلام های قرمز به درخواست پلیس اینترپل ایران ۵۱ مورد به ثبت رسیده که در بررسی عملکرد سال گذشته پلیس اینترپل و امسال این پلیس تخصصی شاهد رشد چشمگیر فعالیت های بین المللی هستیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اعلام اینکه بسیاری از کشورها در حال حاضر برای رفع مشکلات خودشان به ویژه در حوزه مبارزه با تروریست، قاچاق مواد مخدر و برقراری امنیت به همکاری با پلیس ایران نیازمندند افزود: در حال حاضر پلیس ما علاوه بر شناخت توانمندی های خود شناخت محیطی خوبی نیز از کشورهای همسایه و نیازهای کشورهای هم جوار پیدا کرده و آماده همکاری با این کشورها است.

درخواست مبارزه با قاچاقچیان از سوی کشورهای درگیر

سردار زاده کمند با اعلام اینکه پلیس مبارزه با قاچاق و مواد مخدر ناجا فعال ترین پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشورهای خاورمیانه است افزود: دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران تا حدی چشمگیر و قابل استناد است که کشورهای درگیر با این معضل خانه مان برانداز همواره خواستار مساعدت پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران برای حل معضل قاچاق مواد مخدر هستند.

وی با اعلام اینکه در بحث امنیت داخلی نیز تعامل و همکاری پلیس با دستگاه های مرتبط با برقراری نظم و امنیت و قوه قضاییه بسیار مثمر ثمر و موثر بوده است افزود: در بحث مقابله با جرایم خود نیز برنامه های خوبی در کشور صورت گرفته که کاهش پرونده های آسیب های اجتماعی از جمله دستاوردهای این تعامل موثر برشمرده می شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای ارزنده پلیس مبارزه با مواد مخدر در بحث کنترل مرزها و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر افزود: در سال گذشته و در حوزه مبارزه با مواد مخدر ماموران این یگان تخصصی موفق شدند ۲۵۰۰ باند قاچاق مواد مخدر را منهدم کرده و بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کند.

انجام ۸۹ میلیون خدمت به مردم

سردار زاده کمند در ادامه با اشاره به اینکه یکی از وظایف پلیس خدمت رسانی به مردم است افزود: در سال گذشته و در حوزه خدمت رسانی بیش از ۸۹ میلیون خدمت در حوزه های مختلف پلیس های تخصصی به مردم ارائه شده است. در حوزه مشاوره بیش از ۷۰ درصد پرونده های ارجاعی به کلانتری ها با بررسی های دقیق و کارشناسی در واحد مشاوره و روانشناسی کلانتری ها مختومه شده اند و از ارجاع پرونده های ارسالی به دادسراها جلوگیری به عمل آمده است.

وی همچنین گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر در مدارس کانون های فرهنگی و تربیتی دانشگاه ها و مساجد تحت پوشش آموزش های پلیس و نیروی انتظامی قرار گرفته اند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی هر یک از بند های این شعار سه بخشی را اهداف نیروی انتظامی در طول سال ۹۴ برشمرد و افزود: امروزه امنیت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مثال زدنی است. اگر یک نگاه به اطراف کشور بکنیم ناامنی هایی می بینیم که هیچکدام از این ناامنی ها حتی برای دقیقه ای در کشورمان اتفاق نمی افتد.

وی در پایان در مورد شاخصه های امنیتی نیز گفت: در سنوات گذشته بهبودی های زیادی در زمینه ارتقای امنیت در کشور شاهد بودیم اما جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار داریم برای ما آرمانی نیست و جا دارد با استفاده از همه ظرفیت های پلیس استفاده از توان مشارکت مردمی و ظرفیت های پلیس افتخاری بیش از پیش در بخش بالا بردن شاخص های امنیتی در کشور تلاش کنیم.

کد خبر 2931213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha