۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۳

رئیس سازمان سما خبرداد:

فعالیت ۷۲۰ مدرسه و آموزشکده سما در کشور

فعالیت ۷۲۰ مدرسه و آموزشکده سما در کشور

همدان- رئیس سازمان سما گفت: هم اکنون بیش از ۶۰۰ مدرسه و ۱۲۰ آموزشکده سما در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگارمهر، سید احمد زرهانی ظهر دوشنبه در شورای سیاست گذاری سما استان ها با بیان اینکه سازمان سما در دو حوزه اداره امور مدارس و اداره امورآموزشگاه ها فعالیت می کند، افزود: در مدارس تلاش بر ایجاد فضایی توام با تعلیم و تربیت اسلامی، پرورش قوه خلاقیت و آموزش مهارت ها و زمینه سازی برای شکوفایی استعدادهای آینده سازان استوار است.

وی با بیان اینکه در آموزشکده ها نیز تلاش بر تربیت تکنسین برای ورود به بازار کار همزمان با تقویت فکر و توانایی در دستانشان است، تعداد مدارس این سازمان را بیش از ۶۰۰ مدرسه و تعداد آموزشکده ها را ۱۲۰ آموزشکده عنوان کرد.

وی یادآورشد: هم اکنون حدود ۶۰ هزار دانش آموز و حدود ۱۲۰ هزار دانشجو در کشور در مدارس و آموزشکده های سما مشغول تحصیل هستند.

سید احمد زرهانی در ادامه به مدارس و آموزشکده های استان همدان اشاره کرد و اظهارداشت: در چند شهر این استان مدرسه و آموزشکده سما فعال است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مدارس و آموزشکده های سما استان همدان در وضعیت قابل قبولی قراردارند، عنوان کرد: امکان توسعه در این واحد ها وجود دارد و این استان از استان هایی است که ظرفبیت توسعه دارد.

سید احمد زرهانی با تاکید براینکه تمام رشته های کاردانی موجود در استان همدان باید به آموزشکده های سما واگذار شود، بیان داست: براساس دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فضاهای آموزشی مازاد، امکانات، تکنولوژی و زمین های ورزشی باید بر اساس یک برنامه درست و زمان بندی شده به صورت مشاع مورد استفاده دانشجویان و دانش آموزان قرارگیرد.

وی ادامه داد: استان همدان باید با توسعه برنامه ها به لحاظ کمی و کیفی در مناطقی همچون فامنین که مدرسه و آموزشکده ندارد برحسب امکانات و سرمایه گذاری دانشگاه در این مناطق هم آموزشکده و هم مدرسه سما راه اندازی کند.

رئیس سازمان سما کشور با بیان اینکه همه امکانات استان بر حسب موضوع قابل بهره برداری مشترک بین دانشگاه و سما هستند، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد بهبود مراکز سما در استان همدان باشیم.

کد خبر 2932623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha