۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

اقتصاد مقاومتی به معنی کاربردی کردن مقالات دانشگاهی است

اقتصاد مقاومتی به معنی کاربردی کردن مقالات دانشگاهی است

شیراز - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رسیدن به اقتصاد مقاومتی به معنی کاربردی کردن مقالات دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شفیعی پیش از ظهر سه‌شنبه در گردهمایی دانشگاهیان، مسئولان و صنعتگران فارس تأکید کرد: درکل دنیا دو نوع دانشگاه وجود دارد که شامل دانشگاه‌های عرضه محور و تقاضامحور هستند.

وی ادامه داد: در بحث دانشگاه‌های تقاضامحور اینان متناسب با نیازهای مراکز تولیدی و صنعتی تحقیقات و مقالات خود را ارائه می‌دهند که بسیار مناسب در جهت رفع مشکلات است اما در بحث دانشگاه‌های عرضه محور باید گفت که اینان تنها به فکر خروجی با مدارک بالا هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: در ایران تقریباً تمامی دانشگاه‌ها به‌غیراز فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی مابقی عرضه محور هستند.

شفیعی تصریح کرد: در این راستا بیش از ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شدند.

وی تأکید کرد: ازلحاظ فناوری باید در بازارهای جهانی رخنه کنیم که برای رسیدن به این مهم باید ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یعنی مقالات ما باید کاربردی شود.

شفیعی ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه به معنی واقعی احتیاج به همدلی دارد زیرا صنعت بدون دانشگاه و دانشگاه بدون صنعت معنی واقعی ندارد.

وی افزود: در مسیر ارتباط صنعت و دانشگاه دولت نیز می‌تواند نقش اساسی ایفا کند به همین دلیل در این‌گونه گردهمایی‌ها به هر سه بخش دولت، صنعت و دانشگاه توجه شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: دانشگاه‌ها باید به سمت تقاضامحور بودن حرکت کنند تا متناسب با نیازهای صنعت و تولید راهکار ارائه کنند.

کد خبر 2933296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha