۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۱

مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست :

طرح های جنگلداری به جنگل‌های گلستان آسیب وارد کرد

طرح های جنگلداری به جنگل‌های گلستان آسیب وارد کرد

کرگان - مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح های جنگلداری به جنگل های گلستان آسیب وارد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد درویش در همایش ضرورت های ملی محیط زیست و مدیریت بحران آب از نگاه رسانه که پیش از ظهر امروز، جمعه در سالن میرداماد شهر گرگان به همت خبرگزاری مهر و اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان برگزار شد، گفت: موضوع آیش و تنفس جنگل ها را به شدت پیگیری می کنیم و خوشبختانه جمعی از دست اندرکاران سازمان جنگل ها و فضای سبز با ما همراه هستند اما بخشی از بدنه سازمان جنگل ها و مراتع نیز به دلیل سودهای کلان بهره برداری از جنگل ها، این همراهی را انجام نمی دهند.

درویش با اشاره به مقاومت های شدیدی که در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس تفاهم نامه های امضا شده، بهره برداری از جنگل های هیرکانی ممنوع اعلام شد اما عده ای معتقدند حیات این جنگل ها بدون اجرای طرح های بهره برداری یا جنگلداری به خطر می افتد.

وی خاطرنشان کرد: جنگل های هیرکانی میلیون ها سال است که بدون طرح های جنگلداری به حیات خود ادامه می دهند و این تفکر که بدون طرح جنگلداری حیات جنگل ها به خطر می افتد، تفکری غلط است.

شهریور ۹۳ استفاده از «آزبست» در صنایع خودروسازی ممنوع شد

درویش در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان استفاده از الیاف آزبست در کشور ممنوع است یا خیر، گفت: از سال ۸۰ استفاده از این الیاف در صنایع خودروسازی ممنوع شده است ولی شنیده ها حاکی از این است که در دوره تحریم ها از محصولاتی ساخته شده از الیاف آزبست استفاده شده است.

گفتنی است؛ سال ۱۳۸۰ ورود الیاف «آزبست» به کشور ممنوع شد این الیاف در صنایع خودروسازی و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده این الیاف به دلیل سرطان زا بودن در کشور ممنوع شد ولی چندی است که زمزمه استفاده لِنت ترمز های که از الیاف آزبست ساخته می شود شنیده می شود.

وی در این خصوص افزود: معاونت محیط انسانی سازمان محیط زیست سازمان محیط زیست کشور اعلام کرد از شهریور ماه سال ۹۳ به هیچ عنوان در صنایع خودروسازی از الیاف آزبست استفاده  نمی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ممکن است در خودروهای دست دوم از الیاف آزبست استفاده شده باشد، گفت: این موضوع مهم به معاونت محیط انسانی سازمان مرتبط است به همین منظور این موضوع مهم را پیگیری خواهم کرد.

کد خبر 2936432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha