۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰

استاندار خراسان جنوبی:

حل مشکلات تولید کنندگان مرغ در استان مورد توجه ویژه قرار گیرد

حل مشکلات تولید کنندگان مرغ در استان مورد توجه ویژه قرار گیرد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: صنعت طیور جایگاه بالایی در استان دارد بنابراین حل مشکلات تولیدکنندگان این صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وجه الله خدمتگزار ظهر سه‌شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان، اظهار کرد: باید تمامی تولیدکنندگان موردتوجه مسئولان قرار بگیرند بنابراین مجوزهایی که به نفع تولیدکنندگان است بدون فوت وقت صادر شود.

وی در ادامه افزود: تصمیماتی که در اختیار استانداری خراسان جنوبی  و به نفع استان است هرچه سریع‌تر گرفته و اجرایی شود.

خدمتگزار ادامه داد: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای وظایف خود بر نیازمندی‌های استان آگاهی دارند بنابراین باید این نیازها اطلاع‌رسانی شود و با کارشناسی‌های انجام‌شده تصمیماتی در رفع نیازها گرفته شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه بابیان اینکه صنعت طیور سه هزار و ۷۰۰ اشتغال مستقیم در استان ایجاد کرده است، بیان کرد: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت طیور استان انجام‌شده  است.

علی ناصری خواستار مجوز صادرات مرغ زنده به سیستان و بلوچستان شد و افزود: کشتارگاه‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

توزیع ۶۰۰ تن میوه در بازارهای استان

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی نیز در این جلسه، بیان کرد: در سال جاری ۲۰۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال به‌عنوان میوه‌های پایانی سال در بازارها عرضه می‌شود.

محسن اسفندیاری از افزایش تولید سیب و پرتقال در سال جاری خبر داد و گفت: در یک سال اخیر ۲۰۸ رقم سیب در بازار استان فروخته شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری ۵۰ درصد افزایش دارد.

وی از تولید یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در سال جاری خبرداد و افزود: همچنین تولید پرتقال نسبت به یک سال اخیر ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 

کد خبر 2939740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha