۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸

یک مقام مسئول در معاونت علمی :

نظام وکالت شرکت‌های دانش‌بنیان راه اندازی می شود

نظام وکالت شرکت‌های دانش‌بنیان راه اندازی می شود

معاون سیاستگذاری و راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نظام وکالت شرکت‌های دانش‌بنیان در حال راه‌اندازی است تا از این طریق شرکت‌ها بتوانند به حقوق خود در این حوزه تسلط پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی الیاسی امروز در نخستین هم‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری، گفت: قرار است نظام وکالت شرکت‌های دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: چون این شرکت‌ها با قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آشنایی ندارند؛ از این رو برای احقاق حقوق خود نیازمند وکیل و متخصص حوزه دانش‌بنیان هستند.

معاون سیاستگذاری و راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر وکلایی که در حوزه دانش‌بنیان آموزش دیده باشند نداریم، گفت: از این رو تربیت وکلایی در حوزه ضروری است تا شرکت‌ها در مواقع ضروری، جهت مشاوره و راهنمایی به این وکلا مراجعه کنند.

به گفته الیاسی، همه شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند وکیل هستند اما این وکیل باید به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان اشراف کامل داشته باشد؛ این وکلا، وکیل حوزه مالکیت معنوی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تسهیل بازار از برنامه‌های در دستور کار معاونت علمی و فناوری است، اظهار داشت: در ماده ۴۳ قانون رفع موانع تولید تاکید شده که برنامه‌هایی در جهت تولید و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان ارائه شود.

معاون سیاستگذاری و راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بر اساس این قانون دولت موظف به ارائه برنامه توسعه تولید است که در این زمینه موضوع پیوست فناوری را ارائه کردیم.

به گفته معاون سیاستگذاری و راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این امر در پیوست فناوری ماده ۴۳ قانون رفع موانع تولید دیده شده است.

الیاسی افزود: در صورت ورود شرکت‌های خارجی به ایران، باید در دولت مطرح کنیم تا آنها از بخشی از محصولات ایرانی استفاده کنند؛ در غیر این صورت ورود برند ایرانی به صورت مستقل در بازار جهانی کار پیچیده‌ای است.

کد خبر 2943633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha