۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۱

سرپرست امور شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد:

پیگیری بیمه شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در هیأت دولت

پیگیری بیمه شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در هیأت دولت

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان گفت: بیمه شدن شرکت‌های دانش‌بنیان موضوعی است که در معاونت علمی پیگیری می‌شود و اگر به نتیجه نرسیم در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صاحبکار خراسانی امروز در نخستین هم‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری، گفت: در سال ۱۳۸۸ تصویب شد شرکت‌ها و صنایعی که آلودگی زیست محیطی دارند، در خارج از محدوده شهر قرار بگیرند، اما شرکت‌هایی که بعد از گرفتن رده زیست‌محیطی مشخص می‌شود آلودگی تولید نمی‌کنند، می‌توانند در شهر یا کلانشهرها مستقر شوند.

وی با بیان اینکه تعیین رده زیست‌محیطی فرآیند پیچیده‌ای دارد، گفت: ما در معاونت علمی بیش از ۸۰ صفحه و ۱۰۰۰ سرفصل در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف کرده‌ایم.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ادامه داد: در کمیته کارشناسی ذیل کمیته زیربنایی و بعد از آن در ذیل کمیته هیات دولت به تصویب رسید که شرکت‌های دانش‌بنیانی که آلودگی زیست‌محیطی ندارند در خود شهر مستقر شوند.

صاحبکار خراسانی افزود: اکنون این موضوع در هیات دولت در حال پیگیری است.

وی در خصوص بیمه تامین اجتماعی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بیمه شدن شرکت‌ها در حال پیگیری و قرار است این موضوع را با تامین اجتماعی در میان بگذاریم.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر به نتیجه نرسیم در مجلس موضوع بیمه شدن شرکت‌های دانش‌بنیان را مطرح خواهیم کرد.

صاحبکار خراسانی در جمع خبرنگاران در خصوص تسهیلات معافیت سربازی اظهار داشت: تاکنون ۳۰ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به انجام مذاکرات معاونت علمی با اداره گمرک، گفت: در برخی موارد قطعات یک کالا وارد کشور شده و در داخل مونتاژ می‌شود که در این صورت نیاز به ارائه خدمات گمرکی برای این کالاها وجود دارد.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان افزود: در این مذاکرات با اداره گمرک توافقاتی برای‌ ارائه معافیت‌های گمرکی صورت گرفته که در صورت نهایی شدن، متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 2943675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha