۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴

رویداد پیوند آب و انرژی در دانشگاه شریف برگزار می شود

رویداد پیوند آب و انرژی در دانشگاه شریف برگزار می شود

رویداد پیوند آب و انرژی ۱۱ تا ۱۳ اسفندماه توسط کانون علمی و فرهنگی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از اصلی ترین چالش‌های دنیای امروز، بحران آب و انرژی است. از این رو کانون علمی و فرهنگی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف (رسانا) با همکاری انستیتو آب و انرژی شریف به منظور اهمیت یافتن موضوع آب و انرژی در جامعه مهندسی و وضعیت ورورد فناوری‌های نوین مهندسی به این حوزه رویداد پیوند آب و انرژی شریف را برگزار می‌کند.

فراهم شدن بستری برای پژوهش و مطالعات علمی در حوزه پیوند آب و انرژی و توسعه تحقیق، اهمیت یافتن مسائل مربوط به آب و انرژی برای دانشجویان و پژوهشگران و صنعتگران مهندسی، انتقال مطالعات موردی پژوهشگران به صنعتگران و سیاستگذاران، تجمیع پژوهشگران و صنعتگران حوزه‌های آب و انرژی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد است.

همچنین، مدیریت هوشمند تاسیسات آب و انرژی، تولید همزمان آب و نیرو، مصرف هوشمند آب در کشاورزی، سنجش، ابزار دقیق و اتوماسیون، ردپای انرژی در استحصال، تصفیه و توزیع آب، ردپای آب در تولید و تبدیل انرژی مدیریت سبز عرضه و تقاضا و جمع آوری، پایش و پردازش اطلاعات از جمله مهم‌ترین محورهای این رویداد است.

در این همایش، میزگردهای متعددی با محوریت؛ آب، انرژی و اقتصاد؛ آب، انرژی و امنیت غذایی؛ آب، انرژی و محیط زیست؛ آب انرژی و تغییر اقلیم و آب انرژی و فناوری‌های نوین برگزار می‌شود.

این همایش با حمایت شرکت آب و فاضلاب استان تهران، وزارت نیرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، پژوهشگاه نیرو، و شاخه ایران IEEE برگزار خواهد شد.

مسابقه عکاسی آب و انرژی شریف تحت عنوان «آوا» نیز در حاشیه این رویداد برگزار می‌شود و علاقه مندان برای شرکت در مسابقه عکاسی نیز تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای این رویداد به نشانی enerwat.sharif.ir مراجعه کنند.

کد خبر 2949302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha