۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵

رئیس دانشگاه آزاد خبرداد:

تدوین برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد هماهنگ با سند آمایش سرزمینی

تدوین برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد هماهنگ با سند آمایش سرزمینی

رئیس دانشگاه آزاد گفت: طرح آمایش سرزمینی این دانشگاه بنا به خواست رئیس جمهور تهیه شده و امیداریم در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هرچه سریعتر به تصویب برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده گفت: در مجموعه های بزرگی مانند دانشگاه آزاد حرکت های تصادفی و تصمیم گیری های مقطعی راه به جایی نمی برد.

وی با بیان اینکه برای مجموعه دانشگاه آزاد که دارای بیش از ۴۰۰ شعبه در داخل و خارج از کشور است، بدون برنامه ریزی امکان ارزیابی میزان موفقیت وجود ندارد، افزود: بنابراین برای تحقق اهداف خود باید برنامه مشخصی تدوین و شاخص هایی که در بر گیرنده توسعه چنین مجموعه علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری است نیز تعریف شود.

رییس دانشگاه آزاد با تاکید بر استفاده از اسناد بالادستی کشور در تدوین برنامه ششم توسعه این دانشگاه عنوان کرد: اسناد بالادستی کشور و نیز دانشگاه مانند مصوبات هیات موسس، هیات امنا و غیره باید همگی در تدوین این برنامه مد نظر قرار گیرد.

میرزاده از تدوین طرح آمایش سرزمینی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در این سند مصوبات هیات امنا، هیات موسس، ۶۳ شاخص مصوب هیات موسس به تفکیک استان ها و ماموریت هریک از استان ها لحاظ شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت طرح آمایش شامل برنامه ریزی در یک فضای چندبعدی با توجه به تمامی پارامترها، مشخصه ها و نیازها و توانایی های هر استان است.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: بنابراین انتظار می رود تمامی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین برنامه ششم و سند آمایش سرزمینی که هماهنگ با یکدیگر طراحی شده اند، همکاری کنند.

میرزاده به نحوه تدوین سند چشم انداز کشور در دوره مسئولیت خود در سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: در تدوین برنامه ۱۴۰۴ یک سال و نیم بصورت شبانه روزی کار شد تا در نهایت در ۲۸ جلد منتشر شد.

وی اضافه کرد: جالب است بدانید بعدها که برنامه چهارم و پنجم تدوین شد، تمامی اهداف، سنجه ها و شاخص ها که در برنامه سوم لحاظ شده بود، در برنامه ۵ساله چهارم و پنجم نیز دیده شد.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به همکاری خود با دولت در تدوین برنامه توسعه ششم گفت: دولت از ما نیز دعوت کرده تا نکاتی که در برنامه های قبلی به آن توجه نشده را برای آنها ارسال کنیم و به همین خاطر سند آمایشی که در حال تدوین است، به وزارت علوم ارسال می شود تا در تدوین برنامه ششم توسعه کشور مورد توجه قرار گیرد.

میرزاده گفت: این برنامه ماحصل تفکر، برنامه ریزی و دستاوردهای مدیران دانشگاه آزاد طی دو سال گذشته است. هنر برنامه ریزی این است که متناسب با فضای چندبعدی و با توجه به رقبای داخلی و توسعه کیفی موسسه تدوین شود.

کد خبر 2954205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha