۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۳۴

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ملت ایران اجازه نخواهد داد صنعت هسته ای از بین برود

ملت ایران اجازه نخواهد داد صنعت هسته ای از بین برود

قزوین- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عزت واقتدار ایران اسلامی مرهون شهداست و به احترام آنها نمی‌توانیم پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای را باز کرده و از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید طیب حاج‌ رضایی ظهر دوشنبه با حضور علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مسجد فاطمیه شهر آبگرم برگزار شد.

علاء‌الدین بروجردی در این مراسم اظهار کرد: آنچه داریم مرهون شهدا است و باید با تکریم آنها وخانواده بزرگوارشان دین خود را به این انسانها والا ادا کنیم.

وی افزود: یکی از درس‌های مکتب عاشورا ایستادگی در برابر ظلم ونرفتن زیر بار ذلت وخواری است و شهدا در این مسیر گام برداشتند تا نهضت عاشورا زنده بماند.

بروجردی بیان کرد: شهدایی چون طیب حاج رضایی شهادت عزتمندانه را بر زندگی همراه با ننگ ترجیح دادند و با شهادت خود درس آزادگی و شجاعت و عزت را به دیگران آموختند.

وی یادآورشد: کسانی که پیام مکتب عاشورا را به خوبی درک می‌کنند می‌توانند چون شهدای والا مقام به سعادت اخروی ودنیوی دست یابند و به عزت واقعی برسند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب ما مرهون کسانی است که با شجاعت و لبیک گفتن به ندای رهبری سرنوشت خود را تغییر داده و نظام طاغوتی را سرنگون کرد تا نظامی اسلامی برپا شود و مردم از زیر بار ظلم رها شوند.

بروجردی یادآورشد: باید به رئیس جمهور آمریکا بگوییم، ملت ایران به برکت خون شهدا می‌گویند ما نمی‌توانیم پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای را باز کرده و از بین ببریم.

وی گفت: ایران اسلامی امروز توانسته خود را به عنوان الگوی تمدن اسلامی به جهان اسلام معرفی کند و الهام ‌بخش سایر ملل آزاده جهان باشد که در برابر زیاده خواهی استکبار قد علم کنند و زیر بار حرف زور نروند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز به عزت وسربلندی و افتخار رسیده ایم خود را مرهون شهدا و جانبازان و ایثارگران می دانیم و وظیفه خود می دانیم از دستاوردهای ارزشی شهدا هم صیانت کنیم.

در ادامه روح‌الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در خصوص ویزگی های شهید طیب حاج رضایی به عنوان یکی از پیروان واقعی ولایت و علاقمندان به امام خمینی (ره) مطالبی بیان کرد.

طیب حاج رضایی از مبارزان دوران رژیم ستمشاهی در سال ۱۲۸۰ در محله صابون پز خانه تهران به دنیا آمد و پدر او حسینعلی حاج رضایی از اهالی سگمس آباد (ارتش آباد) از توابع خرقان قزوین بود.

طیب معروف به «حرانقلاب» پس از پیوستن به انقلابیون نهضت اسلامی در ۱۶ خرداد ۱۳۴۲ به همراه ۴۰۰ نفر دیگر به جرم برهم زدن نظم عمومی دستگیر و به اعدام محکوم شد و این حکم در سحرگاه ۱۱ آبان ۱۳۴۲ در میدان تیر پادگان حشمتیه تهران اجرا و در قسمت شرقی حرم شاه عبدالعظیم به خاک سپرده شد.

کد خبر 2956228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha