۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۹:۳۷

در دیدار آیت الله رشاد با آیت الله مصباح مطرح شد؛

تولید علوم انسانی اسلامی نیازمند تعامل و هم افزایی دستگاه هاست

تولید علوم انسانی اسلامی نیازمند تعامل و هم افزایی دستگاه هاست

آیت الله رشاد در دیدار با آیت الله مصباح یزدی بر لزوم تعریف ساز و کاری برای تعامل و هم افزایی پویا میان دستگاه های فعال در این حوزه خطیر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به همراه جمعی از مدیران و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه با آیت الله مصباح یزدی ملاقات کردند.

در این دیدار که روز پنج شنبه ۱۴ آبان ماه در محل مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) صورت گرفت، آیت الله رشاد ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های پژوهشگاه به ویژه در تولید علوم انسانی اسلامی، بر ضرورت ارتباط و هم افزایی میان دستگاه هایی که در حوزه علوم انسانی اسلامی فعالند، تأکید و مدیریت منسجم این ارتباط را پیشنهاد نمود.

آیت الله مصباح در ادامه این دیدار در سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت های پژوهشگاه گفت: در حوزه علوم انسانی تحول و پیشرفت بسیار دیریاب تر و دشوار تر از حوزه علوم تجربی است.

وی با تأکید بر اینکه در علوم تجربی، روش مشخص و پیشرفت های انجام شده در سایر کشورها می تواند تا حدود زیادی اخذ و مبنا قرار گیرد، پیشرفت در این جنس علوم را با امکانات مشخص و زمان معین، به شرط وجود همت و انگیزه کافی و قابل برنامه ریزی و مدیریت کلان دانست در حالی که در حوزه علوم انسانی هم مبانی و هم روش مورد اختلاف است و امکانات و زمان اهتمام  مورد نیاز قابل قیاس نیست. بنابراین گرچه نباید توقع داشت مانند مدل پیشرفت علمی کشور در علومی چون نانو و... و. تشکیل ستاد برای تدارک و مدیریت کلان کفایت امر را کند یا ممکن باشد، اما تعامل و هم افزایی میان دستگاه های پژوهشی و آموزشی ممکن و بلکه ضروری است.

در پایان این دیدار گزارشی از روند نشریه کتاب نقد نیز خدمت آیت الله مصباح ارائه شد.

کد خبر 2960354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha