۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۴۱

استاندار آذربایجان شرقی:

واحدهای تحقیق و توسعه درکنار صنایع غذایی و چرم استان ایجاد شود

واحدهای تحقیق و توسعه درکنار صنایع غذایی و چرم استان ایجاد شود

تبریز - استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید واحدهای تحقیق و توسعه درکنار صنایع غذایی و چرم استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده ظهر شنبه در نشست با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعالان اقتصادی و صنعتگران اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: ما در آذربایجان شرقی بحث بخش خصوصی و دولتی را نداریم و همه ما یکی هستیم.

وی در این راستا ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای کار دولت تدبیر و امید، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان در تمامی تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های استانی، در کنار مدیریت عالی استان قرار داشته اند.

وی در ادامه بحث قانون جدید مالیات را از دغدغه های اصلی بخش خصوصی استان دانست و گفت: در شرایط کنونی کشور مهم ترین مشکلات فعالان اقتصادی مربوط به تصویب قانون جدید مالیاتی است.

وی در این راستا افزود: این قانون باعث نگرانی فعالان این حوزه شده و با نظر به شرایط فعلی کشور و دوران پسا تحریم،  نیازمند تامل و بازنگری مجدد توسط دولت و مجلس می باشد و در صورت عدم تامل در این زمینه نمی توان شاهد شکوفایی و توسعه اقتصادی در استان شد.

جبارزاده در ادامه ضمن اشاره به اعتماد حاکم بر بخش خصوصی و فعالان اقتصادی این استان ابراز داشت: من چک سفید امضا شده خودم را در اختیار فعالان این حوزه قرار داده ام.

وی در ادامه ضمن اشاره به وجود پنج درصدی واحدهای صنعتی دارای تحقیقات و توسعه در استان ابراز داشت: دانش بنیان شدن شرکت ها و واحدهای تولیدی بدون داشتن واحدهای تحقیق و توسعه امکان پذیر نیست.

وی در این راستا ضمن اشاره به توانمندی های فعالان اقتصادی استان در حوزه صنایع غذایی، چرم و اتاق بازرگانی در استان تصریح نمود: باید هر چه سریع تر واحدهای تحقیق و توسعه در کنار این واحدها تشکیل شوند تا صنایع این استان بیش از پیش حرفی برای گفتن در عرصه ملی و منطقه ای داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری های علمی با دانشگاهی ادامه داد: در این خصوص ما با دانشگاه های ایتالیا و ترکیه تعاملاتی را انجام داده ایم و در صورت تصویب این دو رشته از مهرماه جاری در رشته چرم و کفش پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت سابق استان ابراز کرد: مدیریت سابق از اتاق بازرگانی به عنوان اسپانسر سفرهای خارجی خود استفاده می کرد، اما ما در دولت جدید خواهان آن هستیم که یک مرکز علمی دارای تحقیقات و فن آوری در کنار آن ایجاد شود و متأثر از حمایت های معاون علمی ریاست جمهوری باشد.

کد خبر 2966816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha