۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل شرکت های دانش بنیان بزرگ در دانشگاه ها

ضرورت تشکیل شرکت های دانش بنیان بزرگ در دانشگاه ها

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: باید شرکت های دانش بنیان بزرگ در دانشگاه ها شکل بگیرند تا بتوانند محصولاتی کاربردی و مورد نیاز مردم تولید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سهراب پور امروز در مراسم رونمایی از ۱۰ دستاورد دانشگاه شریف با اشاره به پدیده های جدید کشور گفت: تشویق فارغ التحصیلان و جوانان کشور برای ورود به حیطه بخش خصوصی، تشکیل شرکت های دانش بنیان و تبدیل ایده به محصول از مباحث مهمی به شمار می رود که جدیدا در کشور مطرح شده است.

وی افزود: اگر نخبگان ما به این نوع فعالیت های فناورانه نپردازند موجب خروجشان از کشور می شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بیان اینکه تشکیل شرکت های دانش بنیان در کشور موضوعی جدید است گفت: در کشورهای دیگر ۵۰ الی ۶۰ سال است که به موضوع شرکت های دانش بنیان می پردازند اما در کشور ما جدید است و قدمتی ۱۰ ساله دارد.

سهراب پور با بیان اینکه در حال حاضر شرکت های نوپا در مرکز رشد دانشگاه ها حدود ۳ الی ۴ سال مستقر هستند، گفت: این شرکت ها پیشرفت می کنند و بعد از ۳، ۴ سال به پارک فناوری پردیس فرستاده می شوند.

وی با بیان مثالی اظهار داشت: شرکت هایی که در دانشگاه استانفورد وجود دارند شرکت های بزرگی هستند و دانشگاه ۵ الی ۱۰ درصد از این شرکت ها سهام دارند.

به گفته قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ما باید به جایی برسیم که در دانشگاه هایمان شرکت های بزرگ داشته باشیم تا بتوانند محصولاتی مفید و قابل کاربرد تولید کنند. به طور طبیعی چون این موضوع تازه شروع شده موانعی دارد ولی باید تحمل کرد تا جاده صافی برای آیندگان بسازیم.

وی ادامه داد: هر وقت شرکت های خصوصی بزرگ داشتیم می توانیم همانند کشورهای دیگر رشد کنیم و در مسیر پیشرفت کشور گام برداریم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان تاکید داشت: اکنون دور دور بخش خصوصی است.

کد خبر 2970312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha