۱۰ اسفند ۱۳۸۴، ۱۰:۳۸

از سوي انتشارات كوير منتشر شد :

معناي مدرنيت

معناي مدرنيت

"معناي مدرنيت، گفتگوي كريستوفر پيرسون با آنتوني گيدنز" ترجمه علي اصغر سعيدي در 290 صفحه و شمارگان 1000 نسخه منتشر شد.

خبرگزاري "مهر" - گروه دين و انديشه : آنتوني گيدنز مهمترين فيسلوف اجتماعي معاصر در انگلستان است. در طول 25 سال گذشته كتابهاي زيادي را منتشر كرده است و اسم و آثار او در اغلب كتب اجتماعي ذكر مي شود. انديشه هايش تاثير عميقي بر نوشته ها و آموزش جامعه شناسي و نظريه اجتماعي به ويژه در جهان انگليسي زبان داشته است.

وي در سال 1996 به مديريت مدرسه معروف علوم اقتصادي و سياسي لندن گمارده شد. در اين موقعيت جديد و با اين انديشه هاي سياسي جديد مهمترين شخصيت فكري حزب كارگر بريتانيا شده است. انديشه هاي سياسي وي به ويژه بعد از پيروزي چشم گير اين حزب در انتخابات سال 1997 مورد توجه بسياري قرار گرفت.

به نظر گيدنز جامعه شناسي يك نوع نظم وترتيب فكري خاص است. جامعه شناس بر خلاف عالمان فيزيك در صدد فهم جهاني است كه اعضاي جامعه قبلا آن را درك كرده اند. اهداف تحقيق جامعه شناسي يعني آنچه مردم مي گويند و انجام مي دهند و آنچه به آن اعتقاد دارند و مطلوبشان است از نحوه ساخت نهادها گرفته تا فهم تعامل انسانها با يكديگر بر عكس اهداف علوم طبيعي، همچون فيزيك، شيمي يا زيست شناسي است.

آنتوني گيدنز در اين سلسله گفتگوها با كريستوفر پيرسون، استاد علم سياست در دانشگاه ناتينگهام انگلستان، هر چه بيشتر اصول اصلي انديشه خود را در توسعه نظريه اجتماعي و دستور كار مشخص سياسي روشن مي كند.

اين كتاب در هفت گفتگو تنظيم شده است كه موضوعات آن عبارتند از : زندگي و حرفه علمي، جامعه شناسي كلاسيك و فراسوي آن، نظريه ساخت يابي، مدرنيت، سياست و وراي چپ و راست، جهان سياست، وراي جزميت. 

کد خبر 297073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha