۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲

استاندار گیلان:

دانشگاههای گیلان تحرک بیشتری در خصوص طرح دانش بنیان داشته باشند

دانشگاههای گیلان تحرک بیشتری در خصوص طرح دانش بنیان داشته باشند

رشت- استاندار گیلان با اشاره به حمایت دولت از طرح های دانش بنیان، تحرک بیشتر مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی استان در این زمینه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان،  محمدعلی نجفی در نشستی که به منظور ارائه طرح های کلان ملی فناوری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به توانمندی های موجود و استعدادهای جوانان و نخبگان گیلان، انتظار می رود   دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی جهت توسعه استان بیشتر از وضعيت موجود از خود تحرک و فعالیت نشان دهند.

وی  افزود: خوشبختانه هم اکنون بستر مناسب برای بهره گیری از تحقیقات دانشگاهی و علمی استان در عرصه های صنعتی و کشاورزی وجود دارد.

 نجفی از آمادگی مدیران بخش های علمی کشور جهت حمایت از طرح‌های دانش بنیان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی استان و وجود افزاد نخبه و اندیشمند در گيلان باید بخش دانشگاه‌های استان طرح‌های پژوهشی، علمی و فناوری کلان مورد نیاز را آماده ارائه داشته باشند  تا از این طرح‌ها به منظور توسعه استان بهره گیریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید با تمام توان روند مثبت و رو به رشدی که در بخش اشتغال استان ایجاد شده را ادامه دهیم،  گفت: در آینده بخش فناوری و دانش بنیان سهم عظیمی از اشتغال کشور را به خود اختصاص خواهند داد و  باید از این فرصت در جهت توسعه و شکوفایی استان بهره گيريم.

وی تاکید کرد: ارتفاء شرایط زیست محیطی، اشتغال فارغ التحصیلان و یا رونق کسب و کارهای دانش بنیان و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در بخش خصوصی از طریق توسعه فناورانه محقق می شود.

کد خبر 2975477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha