۳ آذر ۱۳۹۴، ۹:۱۸

در حوزه سیاستگذاریهای کلان؛

۱۳ دانشگاه برتر اتاق فکر پژوهشی تشکیل می‌دهند

۱۳ دانشگاه برتر اتاق فکر پژوهشی تشکیل می‌دهند

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: معاونان پژوهشی ۱۳دانشگاه برتر کشور اقدام به تشکیل اتاق فکر در حوزه سیاستگذاری های کلان فناوری کرده‌اند.

تورج محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: معاونان پژوهشی ۱۳ دانشگاه کشور جلسات منظمی درخصوص بررسی سیاستگذاری های کلان علم و فناوری کشور تشکیل داده اند که این جلسات به عنوان اتاق فکر سیاست های کلان فناوری برای کمک به برنامه ریزی های معاونت پژوهشی وزارت علوم است.

وی خاطرنشان کرد: در سومین جلسه شورای هماهنگی معاونان پژوهش و فناوری ۱۳ دانشگاه برتر موضوع تدوین مرامنامه این شورا مطرح شد و قرار است اعضا نظرات نهایی خود را طی دو هفته آینده برای تصویب نهایی این مرامنامه اعلام کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: در سومین جلسه این شورا موضوع همکاری دانشگاه های برتر کشور در عرصه های پژوهش و فناوری مطرح و تاکید شد که نباید رقابت های سالم دانشگاه ها با یکدیگر مانع هم افزایی میان آنها شود.

محمدی بیان داشت: طی چند سال گذشته همکاری های دانشگاه های برتر کشور با یکدیگر کم رنگ شده و این درحالی است که همکاری میان دانشگاه ها یکی از شاخص های رتبه بندی بشمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ دانشگاه برتر کشور قرار است طبق توافق با ایرانداک پایان نامه های دانشجویان در سایت دانشگاه ها قرار داده شود چراکه مراجعه و دریافت اطلاعات از سایت دانشگاه ها یکی دیگر از شاخص های رتبه بندی در جهان است.

کد خبر 2975608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha