۳ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۲۱

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش:

داک دو هزار تنی گیلان به ناوگان شمال ملحق می شود

داک دو هزار تنی گیلان به ناوگان شمال ملحق می شود

انزلی- فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش از الحاق داک دو هزار تنی گیلان به ناوگان شمال همزمان با هفته نیروی دریایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز نیروی دریایی اظهار کرد: الحاق این داک به ناوگان شمال می تواند در  تعمیرات زیرآبی کشتی ها و شناورها کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه بهره مندی نیروی دریایی از تجهیزات مدرن و به روز ضروری است، افزود: نیروی دریایی بر اساس دو محور نیروی انسانی و استفاده از بهترین تجهیزات می تواند در انجام وظایف محوله به نحو شایسته عمل کند.

دریادار حداد با اشاره به توانمندی نیروی دریایی در حوزه ساخت و تولید و قرارگرفتن این نیرو در ردیف کشورهای انگشت شمار دنیا تصریح کرد: در توان موشکی نیز به اندازه ای توانمند شده ایم که هیچ کشوری برای اعمال خصمانه خود جرأت ایجاد ضربه به کشور را نمی کند.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به شعار نیروی دریایی در خصوص نامگذاری دریای خزر به نام «دریای صلح و دوستی» گفت: نیروی دریایی سعی کرده است که علاوه برعمل به تعهدات دو طرفه با کشورهای حاشیه دریای  خزر، فاصله زمانی تکرار رفت و آمدهای دو طرفه را کمتر کند.

دریادار دوم حداد استفاده از علم و دانش و بهره برداری از توانمندی های متقابل در بازدیدهای دو طرفه ناوگروه های کشورهای حاشیه دریای خزر با ایران را از دستاوردهای این بازدیدها برشمرد و اظهار کرد: یکی از رسوم نیروی دریایی در زمان خروج مهمان از کشور و ترک بندر، برگزاری یک تمرین دریایی مشارکتی است که بر اساس آن تجارب دو طرف نیز منتقل می شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح فقط وظیفه دارند با تمام توان از کشور دفاع کنند،  یادآور شد: مولفه مهم دفاع از کشور، برخورداری از توان نظامی بالاست و جمهوری اسلامی ایران در نوع رفتار خود ثابت کرده در هیچ بخشی سیاست تجاوزکارانه ندارد.

دریادار حداد با بیان اینکه درمانگاه ارتش در هفته نیروی دریایی به طور رایگان به عموم مردم   خدمات ارائه می دهد، گفت: در روز هفتم آذر، بخش سونوگرافی و فیزیوتراپی این درمانگاه نیز افتتاح خواهد شد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری یادواره شهدای نیروی دریایی در انزلی تا پایان سال جاری بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که در تمامی کارهای عمومی از مشارکت مردمی نیز بهره ببریم.

کد خبر 2977915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha