۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲

استاندار گلستان در دیدار با سرمایه گذاران آلمانی:

ارزش خاصی برای حضور سرمایه گذار واقعی در گلستان قائل هستیم

ارزش خاصی برای حضور سرمایه گذار واقعی در گلستان قائل هستیم

گرگان – استاندار گلستان با بیان اینکه جایگاه سرمایه گذار مانند شاه است، گفت: ارزش خاصی به حضور سرمایه گذار واقعی در گلستان قائل هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو ظهر پنجشنبه در دیدار با هیئت سرمایه گذار آلمانی در گرگان اظهار کرد: برای سرمایه گذار واقعی ارزش و شخصیت خاصی قائل هستیم.

صادقلو افزود: سال ۶۸ به مدت ۲۰ روز شهرهای مختلف آلمان را بازدید کردم و آن زمان به من گفتند که ارزش افزوده درآمدی این کشور ۲۸۰ میلیارد دلار است.

وی به شرایط مختلف استان گلستان اشاره کرد و گفت: گلستان حدود ۲۰ هزار و ۳۴۸ کیلومتر مربع وسعت و حدود یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

استاندار گلستان افزود: در زمینه زیرساخت ها، دو فرودگاه بین المللی در گرگان و کلاله داریم و در راه آهن با کشورهای حوزه آسیای میانه کریدور پیدا کرده ایم.

صادقلو با بیان اینکه بخش جنوبی گلستان از نظر جغرافیایی مشابه آلمان است، تصریح کرد: گندم و خاویار دو برند استان هستند و ظرفیت های طبیعی و تاریخی و گیاهان دارویی استعدادهای مهم منطقه محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۳ اقلیم آب و هوایی موجود در جهان، هفت نوع اقلیم در گلستان مشاهده می شود و این موارد نشان می دهد که گلستان از نظر شرایط طبیعی، اقوام و مذاهب استانی متنوع است.

وی ادامه داد: در گلستان سالیانه ۴۷۰ میلی متر بارندگی به طور متوسط رخ می دهد و اخیراً اینچه برون به عنوان منطقه آزاد مطرح شده است.

استاندار گلستان در پایان خطاب به سرمایه گذاران تاکید کرد: به حضور واقعی شما اهمیت خاصی قائل هستیم و به همین دلیل با معاون و برخی مدیران اساسی استان به محضر شما آمده ایم و امیدواریم در مطالعاتی که شما دارید و بررسی هایی که ما داریم، به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

کد خبر 2979307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha