۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

کاخ «چای خوران» چالوس به بخش خصوصی واگذار می‌شود

 کاخ «چای خوران» چالوس به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ساری - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از واگذاری سه بنای تاریخی این استان نظیر کاخ چای خوران چالوس از صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیا ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در راستای سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید افزود: ۷۰ بنای تاریخی در استان‌های مازندران، آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه و مرکزی واگذار می‌کنند.

وی اظهار داشت: واگذاری بناهای تاریخی از طریق مزایده عمومی در دو مرحله به‌صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیاء، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سه بنای تاریخی مازندران خانه منوچهری آمل، کاخ چای خواران چالوس و خانه رمدانی ساری به صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی واگذار می‌شود.

بزرگ نیا کاربری پیشنهادی صندوق احیاء را فرهنگی، اقامتی، پذیرایی و خدمات گردشگری پذیرایی اعلام و بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از دو هزار و ۵۰۰ جاذبه تاریخی و گردشگری در مازندران شناسایی شده است.

کد خبر 2990554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha