۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۷

رییس پژوهشکده علمی راهبردی نیروی دریای ارتش:

نیروی دریایی ارتش در خارج از مرزهای آبی ایران حضوری موفق دارد

نیروی دریایی ارتش در خارج از مرزهای آبی ایران حضوری موفق دارد

زنجان-رییس پژوهشکده علمی راهبردی نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی ایران بااقتدار و توانمند در خارج از مرزهای آبی ایران حضوری موفق دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهرداد آل احمد در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته زنجان افزود: نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدر و توانمند و موفقیت در مأمو6ریت های برون‌مرزی خود اقتدار و  عظمت توان نظامی و قدرت بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: حفاظت نیروی دریایی ارتش فقط محدود به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیست و فراتر از مرزها استقرار دارد و ازنظر کاربردی نیز کارایی سیاسی و بین‌المللی دارد.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در هفتم آذر سال ۹۲، فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش را سیاسی، بین‌المللی، علمی و نظامی عنوان کردند افزود: همه افتخارات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ملت غیور کسب شده است.

رییس پژوهشکده علمی راهبردی نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های دفاع مقدس افتخارات زیادی را از آن خود کرد که از آن جمله می‌توان به هفتم آذر سال ۵۹ و سلسله عملیات مروارید اشاره کرد که منجر به ضربات جدی به اقتصاد نفتی کشور عراق شد.

آل احمد بابیان اینکه  نیروی دریایی، نیروی راهبردی نیز هست افزود:  در طول ۳۷ سال گذشته توانسته ۲۷۰۰ کشتی را اسکورت کند و طی درگیری با دزدان دریایی ۱۸۰ مورد تجاوز را متوقف کرده و همه کشتی‌ها را از دست‌درازی دزدان دریایی نجات دهد.

کد خبر 2991056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha