۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷

معاون عمرانی استاندار استان:

محصلان مدارس غیردولتی کهگیلویه وبویراحمد بالاتر ازنرم کشوری است

محصلان مدارس غیردولتی کهگیلویه وبویراحمد بالاتر ازنرم کشوری است

یاسوج - معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۱۱ درصد دانش آموزان این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، گفت: این آمار به میزان یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان نیک اقبالی پیش از ظهر سه شنبه در همایش استانی مدیران و مؤسسین مدارس و مراکز غیردولتی و آموزش از راه دور و امور شوراهای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش در استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های مردمی پیشگام بود که نکته برجسته این مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز است که در دنیا بی نظیر است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش پایه گذار علم، فرهنگ و الگو در کشور است، اظهار داشت: حرکت دوم این وزارت استفاده از ظرفیت مردمی و بازنشستگان آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیردولتی بود.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه کار مدارس غیردولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۶۹ با شور و شوق خاصی شروع شد، یادآور شد: میانگین تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی این استان بالاتر از نرم کشوری است.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی به تحصیل مشغول هستند، در حالیکه این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۱ درصد است که نشان دهنده استقبال خوب مردم این استان از مشارکت است.

کهگیلویه و بویراحمد گرانترین آموزش و پرورش را در کشور دارد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این مشارکت ها در حالیست که این استان به علت دارا بودن بیش از هزار و ۷۰۰ روستا و پراکندگی جمعیتی گرانترین آموزش و پرورش، گرانترین بهداشت و درمان و گرانترین راه و شهرسازی را در کشور دارد.

نیک اقبالی با بیان اینکه در ابتدای آغاز به کار مدارس غیردولتی نگاه ویژه به این حوزه با ارائه تسهیلات مناسب مشوق خوبی بود، عنوان کرد: اما به مرور این تسهیلات ضعیف شد یا نوع تسهیلات مناسب نبود و شاید علت اینکه اکنون در حالت سکون قرار داریم و برخی افراد با وجود داشتن مجوز هنوز نتوانسته اند کار خود را شروع کنند همین امر باشد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برنامه ششم توسعه قرار داریم، اضافه کرد: رفع برخی از مشکلات این حوزه در قانون برنامه ششم توسعه می تواند به افزایش پویایی لازم در نحوه مشارکت مردم در حوزه مدارس غیردولتی کمک کند.

نیک اقبالی در ادامه با بیان اینکه در برخی مدارس غیردولتی حداقل ها رعایت نمی شوند، گفت: مدرسه ای که حتی یک حیاط بازی نداشته باشد نمی تواند موفق عمل کند.

وی ادامه داد: شاید در گذشته به این حداقل ها نیازی احساس نمی شد اما اکنون مدارس غیردولتی باید به استانداردهای لازم برسند و برای احداث چنین مدارسی باید حداقل هایی در نظر گرفته شود.

کد خبر 2994477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha