۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۸:۱۰

در جلسه تنظیم بازار قائم‌شهر مطرح شد:

سالانه ۵۳۰ تن عسل در قائم‌شهر تولید می‌شود/ جمع‌آوری مرغ‌ زنده

سالانه ۵۳۰ تن عسل در قائم‌شهر تولید می‌شود/ جمع‌آوری مرغ‌ زنده

قائم‌شهر- مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از تولید ۵۳۰ تن عسل از ۴۵ هزار کندو سالانه در قائم‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین فرهادی دوشنبه‌شب در جلسه تنظیم بازار در خصوص صادرات مرکبات گفت: در حال حاضر در شهرستان قائم‌شهر حدود ۳۰ صادرکننده مرکبات فعالیت دارند که این پراکندگی، یکی از معضلات این صنعت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر همه باغداران و تولیدکنندگان مرکبات تحت پوشش اتحادیه باغداران یا هر شرکت ذیصلاح دیگر قرار بگیرند می‌توان مرکبات را به‌صورت یکپارچه و با برند معتبر صادر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به اینکه صنعت زنبورداری ۲۰ درصد باروری درختان مرکبات را افزایش می‌دهد، بیان کرد: زنبورداری و تولید عسل علاوه بر بارآوری مرکبات در ایجاد شغل و اشتغال‌زایی نقش بسزایی دارد.

غلامعلی حاجیان مدیرعامل تعاونی زنبورداران قائم‌شهر با اشاره به اینکه در طی چند سال اخیر زنبورداران موفق از قائم‌شهر انتخاب‌شده‌اند، اظهار داشت: اتحادیه زنبورداران قائم‌شهر در سال ۶۷ با ۲۵ عضو کارش را آغاز و در حال حاضر ۵۰۰ زنبوردار را تحت پوشش خود دارد.

وی تعداد کلنی‌های زنبورعسل در شهرستان را ۴۴ هزار و ۱۹۰ یکصدونود کندو عنوان کرد و گفت: میانگین تولید سالانه هر کندوی عسل حدود ۱۲ کیلوگرم است که هزینه‌های تولید برای زنبورداران بسیار بالاست.

۴۵۰ کیلوگرم مرغ زنده جمع‌آوری شد

مصطفی باقر زاده رئیس دامپزشکی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به جمع‌آوری ۴۵۰ کیلوگرم مرغ زنده از سطح شهر، گفت: با هماهنگی‌های لازم، ۸۲ مورد از مراکز فروش مرغ در بازارهای هفتگی بازدید که ۴۸ واحد مورد اخطار و سپس پلمپ شد.

وی ادامه داد: مرغ‌های تخم‌گذاری که به پایان دوره تخم‌گذاری رسیدند مصارف صنعتی داشته و نبایستی در بازارهای هفتگی به فروش برسند.

کد خبر 3000109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha