۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۱

معاون دادگستری سیستان و بلوچستان:

سبک زندگی نوعی مهندسی فرهنگی است

سبک زندگی نوعی مهندسی فرهنگی است

زاهدان-معاون دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سبک زندگی نوعی مهندسی فرهنگی است که باید در راه مقابله با جنگ نرم دشمن به بهترین شکل از آن بهره برد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی حمیدیان صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان در سنین ازدواج اظهار داشت: امروزه در جامعه سبک زندگی اسلامی ایرانی جایگاه ویژه‌ای یافته است و حتی مقام معظم رهبری به دفعات به این موضوع مهم اشاره و در سخنرانی‌هایشان در خراسان شمالی به صورت کامل به آن پرداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کشور نباید از نظر فرهنگی مستعمره باشد گفت: امروز باید با جهاد در عرصه حفظ و دفاع از فرهنگ ملی، دینی و بومی استفاده از سبک زندگی ایرانی اسلامی را از ضروریات بدانیم.

حمیدیان با اشاره به اینکه برخی تنها در عرصه سیاسی و یا دینی فعالیت می کنند، اظهار کرد: به جای تمرکز در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی باید در تمام صحنه ها فعال باشند، چرا که دشمنان نظام بویژه آمریکا درصدد پیدا کردن راه نفوذ به کشور هستند.

وی افزود: اکنون میدان جهاد در عرصه فرهنگی می باشد و سلاح این جهاد فکر و قلم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروزه سبک زندگی غربی بر مبنای تفکر مادی و مصرف‌گرایی پایه‌ ریزی شده در صورتی که سبک زندگی دینی بر اساس آموزه‌ های اسلام ناب و تامین‌ کننده نیازهای مادی و معنوی بشر است و از جذابیت‌ و زیبایی فطری برخوردار است.

وی یادآورشد: اسلام به عنوان کامل‌ ترین مکتب زندگی، جامع‌ ترین و در عین حال زیباترین سبک زندگی را که مطابق با خواست فطری بشر است مطرح کرده و برای تمامی جزئیات زندگی فردی و اجتماعی دستورالعمل ارائه نموده است.

این مقام قضائی یادآور شد: اگر چه امروز دغدغه این است که بتوانیم با توجه به سلایق مختلف، الگویی مناسب به جامعه ارایه کنیم که در آن اعضای جامعه، دیندار و به روز باشند اما اسلام مدینه فاضله را برای جامعه تببین کرده و الگوی زندگانی انسان کامل را اهل بیت (ع) معرفی نموده است.

وی با بیان اینکه انسان و نیازهای او در زندگی، مسئله‌ای اساسی و پر دامنه در تفکر اسلامی است گفت: در اسلام به ابعاد عینی زندگی انسان توجه شده است.

سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به تاکیدمقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون دشمن برای تزلزل در بنیان خانواده ها و معرفی الگوهای غربی برای مدل زندگی در جامعه ایرانی در تلاش است.

حمیدیان اضافه کرد: زندگانی امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) همواره بهترین الگو و سرمشق برای خانواده هاست و این همان چیزی است که دشمن از گرایش امت اسلامی به این سبک زندگی هراس دارد.

وی با اشاره به شرایط سیستان و بلوچستان گفت: دشمن در آن سوی مرزها در صدد ضربه زدن از دو جبهه جنک سخت و نرم است که باید در این زمینه بسیار هوشیار بود.

 

کد خبر 3001341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha