۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱

پیام رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

پیام رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام  حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد درخصوص روز وحدت حوزه و دانشگاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۷ آذرماه سالروز شهادت اندیشمند فرزانه آیت الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه که از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار است را گرامی می داریم.

وحدت حوزه و دانشگاه کلید واژه ماندگاری دستاوردهای فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی و معیار ارزیابی درستی و اصالت بسیاری از حرکت های سیاسی و اسلامی دانشگاه ها و دانشگاهیان شناخته می شود.

در حقیقت وحدت حوزه و دانشگاه سمبلی برای یک حرکت، پیوند و نهضتی فرهنگی در راستای رشد، تعالی، بالندگی و توسعه همه جانبه کشور و امت اسلامی و انقلابی ایران است.

یکی از اقدامات بزرگ امام راحل(ره) در طراحی وحدت حوزه و دانشگاه، این بود که دانشگاه و حوزه علمیه با توانایی های ویژه خود یکدیگر را تقویت کنند.

بی هیچ تردیدی وحدت حوزه و دانشگاه، امری ضروری است؛ چرا که این دو نهاد در حقیقت دو رکن اساسی نظام مقدس اسلامی هستند که هر دو در انقلاب و اداره جمهوری اسلامی سهم به سزایی داشته و دارند.

ما امروز هم بیش از هر زمان دیگری به این وحدت مبارک و عزت آفرین برای مبارزه با استبداد استکبار و استعمار جهانی و پیمودن راه های دشوار برای رسیدن به قله های پیشرفت نیازمندیم.

خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی همواره در تاریخ حیات خود از حضور پربرکت علمای اعلام و مراجع عظام بهره مند بوده است و رهنمودهای مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه نقطه عطفی بر فعالیت پر حجم دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تعامل حوزه و دانشگاه قلمداد می شود.

تعامل بین حوزه و دانشگاه زمینه ای برای ایجاد وحدت است و این وحدت مقدمه ای برای اسلامی شدن دانشگاه هاست از این رو تمام تلاش مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی توجه به توسعه فرهنگی و علمی به صورت توامان در سایه این وحدت است. امید است که اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه گام های جدی و متعهدانه ای بردارند.

کد خبر 3002931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha