۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تولید در مراکز نظامی و دولتی برون‌سپاری می‌شود

تولید در مراکز نظامی و دولتی برون‌سپاری می‌شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حوزه دفاعی برنامه داریم که بخش تولید برون‌سپاری و به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم دومین رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه دفاع از طرح‌های دانش‌بنیان از سوی کارگزاران بدون حضور مجریان طرح‌ها اذعان داشت: کارگزاران ما هنوز در موارد تخصصی وارد نشده‌اند و برطرف کردن این موضوع نیاز به زمان دارد، زیرا ما کار را از صفر آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ولی صحبت‌هایی خواهیم داشت که مجریان طرح‌ها برای دفاع از کار خود در ارزیابی حضور داشته باشند. البته مجریان طرح‌ها در جلسه پیش‌دفاع از طرح خود حضور دارند.

ستاری در خصوص نحوه اعمال معافیت مالیاتی توضیح داد: معافیت مالیاتی در حال حاضر اعمال می‌شود، ولی اگر مورد خاصی باشد پیگیری خواهیم کرد. همچنین امسال ۶۰ میلیارد تومان معافیت مالیاتی به ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا مراکز نظامی و دولتی بخش تولید را خودشان انجام می‌دهند، گفت: در بخش نظامی و دفاعی این مشکل را داریم و کمتر از دو سال است که درصدد رفع این مشکل هستیم. متاسفانه این فرهنگ در کشور وجود دارد، ولی ما توانسته‌ایم با وزیر دفاع مذاکراتی داشته باشیم تا بخش تولید توسط خود این مراکز انجام نگیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر بخش دولتی رقیب بخش خصوصی شود، این مشکلات به وفور دیده می‌شود، اظهار داشت: ما در حوزه دفاعی به صورت خاص برنامه‌ریزی‌هایی در نظر داریم که در این حوزه برون‌سپاری شود.

ستاری افزود: در ۵ سال گذشته این اتفاقات رخ نداده بود ولی اکنون به این سمت پیش رفته‌ایم که حوزه دفاعی کار تولید انجام ندهد و این بخش را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی در خصوص قانون کپی‌رایت گفت: این قانون در وزارت صنعت، معدن تجارت آمده است ولی اینکه این قانون به نفع یا ضرر باشد، جای بحث دارد. در مواردی این قانون به نفع کشور است، ولی در مواردی این‌گونه نیست که باید بر روی این موضوع بحث و تبادل نظر شود.

کد خبر 3003732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha