۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۶

با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

کارگران فولاد یاسوج به عدم دریافت حقوقشان اعتراض کردند

کارگران فولاد یاسوج به عدم دریافت حقوقشان اعتراض کردند

یاسوج – بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران واحد تولیدی فولاد بویراحمد در اعتراض به دریافت نکردن چهار ماه از حقوق خود در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی تعطیلی کارخانه فولاد بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد، کارگران این واحد تولیدی در اعتراض به دریافت نکردن چهار ماه از حقوق خود ظهر شنبه در مقابل استانداری این استان تجمع کردند.

یکی از کارگران واحد بویرصنعت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود چهار ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده است، گفت: مدیرعامل این واحد تولیدی علت پرداخت نکردن حقوق کارگران را نبود نقدینگی و همکاری نکردن بانک در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش عنوان می کند.

وی با اشاره به اینکه واحد فولاد بویرصنعت مدتی است که به بنیاد تعاون ارتش واگذار شده است، افزود: علاوه بر این چهار ماه، مالک قبلی کارخانه نیز حدود سه ماه از حقوقمان را پرداخت نکرد.

این کارگر با اشاره به اینکه حدود ۲۰۵ تا ۲۱۰ کارگر در بخش تولید این کارخانه فعالیت می کردند، اظهار داشت: سه روز از تعطیلی این کارخانه سپری می شود و همه این کارگرها از کار بیکار شده اند.

وی میزان مطالبات هر کدام از کارگران این کارخانه را حدود هشت تا ۱۲ میلیون تومان با توجه به میزان سابقه کاری عنوان کرد.

این کارگر با بیان اینکه کسی پاسخگوی ما نیست، خواستار رسیدگی مجموعه استانداری به مشکلات کارگران واحد تولیدی بویرصنعت شد.

در پی این تجمع، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در میان تجمع کنندگان حضور یافت.

سید موسی خادمی با بیان اینکه کارخانه بویرصنعت از ابتدای کار با مشکلات بسیاری مواجه بود، گفت: بنیاد تعاون برای کمک به این واحد تولیدی نسبت به اخذ مالکیت این کارخانه اقدام کرد.

وی مشکلات این واحد تولیدی را ناشی از کاهش قیمت فولاد در دنیا و به تبع آن در ایران دانست و افزود: در پی این کاهش قیمت، کارخانه نتوانست اقساط بانک را پرداخت کند.

خادمی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه برای رفع مشکلات این واحد تولیدی برگزار شده است، یادآور شد: در جلسه ای که شش ماه پیش در استانداری برگزار شد پرداخت اقساط شش ماه متوقف و هشت ماه نیز برای پرداخت بدهی برق به این واحد تولیدی مهلت داده شد، اما متاسفانه به دلیل راکد بودن بازار فولاد این کارخانه موفق به پرداخت بدهی های خود نشد.

وی تأکید کرد: مشکلات این کارخانه به علت راکد بودن بازار فولاد است و حل این مشکل از عهده کسی بر نمی آید بنابراین باید همه ما به حل این مشکل کمک کنیم و کارگران نیز کمی آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

کد خبر 3003841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha