۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۶

ستاری خبر داد:

معافیت مالی ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان

معافیت مالی ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند و این میزان بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دو سال پیش صندوق نوآوری و شکوفایی هنوز شکل نگرفته بود و قوانین، ضابطه و آیین‌نامه‌هایی هم نداشت. همچنین ما مدل بومی شرکت‌های دانش‌بنیان را نمی‌دانستیم و کارگروه دانش‌بنیان فعال نبود، اما اکنون بعد از دو سال این اقدامات در حال انجام است، ولی باز هم مشکلات و چالش‌هایی دارد.

به گفته وی، تاکنون ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند و این میزان بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

ستاری با بیان اینکه در حال حاضر ضوابط مربوط به پارک‌های علم و فناوری، قوانین جانمایی شرکت‌های دانش‌بنیان در شجاع ۱۲۰ کیلومتری شهر و ... از موضوعات مهمی هستند که در حال اجرایی شدن به سر می‌برند، گفت: در آینده‌ای نزدیک مشارکت شرکت‌های بزرگ انجام می‌گیرد که در این راستا معاونت علمی اقدامات مهمی انجام داده است.

وی با اشاره به بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بودجه این صندوق در حال تامین است و تا پایان سال ۳۰۰ میلیون دلار به صندوق واریز می‌شود.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، همچنین سال آینده ۲۰۰ میلیون دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی واریز خواهد شد، ولی باز هم بودجه آینده صندوق بستگی به تصویب دولت دارد.

ستاری افزود: باید عدد قابل توجهی در حوزه دانش‌بنیان در نظر گرفته شود تا اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود.

وی اظهار داشت: باید به مرحله‌ای برسیم که کاهش قیمت نفت به ما تنشی وارد نکند و بر اساس فناوری و علم و دانش پیش برویم.

ستاری افزود: اخیرا مشخص شده که سهم نفت در بودجه دولت به کمتر از ۱۵ درصد می‌رسد و این فرصت استثنایی برای ما به شمار می‌رود؛ امیدواریم که در این کار موفق شویم.

کد خبر 3003855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha