۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۵۵

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

فرهنگ عمومی کشور ردیف بودجه‌ ندارد

فرهنگ عمومی کشور ردیف بودجه‌ ندارد

بیرجند-دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه در حال حاضر این شورا در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی بودجه ای ندارد، گفت: بنا داریم که با تعامل مجلس ردیف بودجه‌ای برای شورا در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین شاهمرادی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون هیچ بودجه‌ای برای شورای فرهنگ عمومی قانون تعریف نشده و این شورا هیچ ردیف بودجه‌ای در مجلس ندارد.

وی بیان کرد: طی دو سال گذشته در حال پیگیری هستیم از طریق مجلس هستیم که همچنان که سایر شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی ردیف دارند ما نیز داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با انتقاد از اینکه شورای انقلاب فرهنگی به عنوان نخستین و مهم‌ترین شورای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجلس و خود شورای عالی انقلاب فرهنگی بودجه‌ای ندارد، عنوان داشت: آنچه که تاکنون به استان‌ها داده‌ایم بودجه‌ای بوده که از وزارت ارشاد آقای جنتی با اختیار خودشان به استان‌ها اختصاص داده‌اند.

شاهمرادی با بیان اینکه بضاعت ما همین قدر است هرچند در حد بودجه فرهنگی نیست، بیان داشت: بنا داریم که با تعاملی که با مجلس داشته باشیم ردیف بودجه‌ای برای شورا در نظر گرفته شود تا بتوانیم وظایفی که بر عهده شورای فرهنگ عمومی است انجام دهیم.

وی همچنین با ابراز رضایت از عملکرد شورای فرهنگ عمومی در خراسان جنوبی، گفت: طی دو سال گذشته روند فعالیت شورای فرهنگی عمومی در این استان روز به روز بهتر شده و تشکیل جلسات و پرداختن به مسائل مهم هم بهتر از قبل شده و بنا است که شورا در آینده ایفای نقش بهتری داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و خطاب به خبرنگاران گفت: شما به عنوان یک رسانه می‌توانید مسئله را خوب یا بد جلوه دهید و از یک واقعه پیامتان به مردم می‌تواند امید و دلداری بدهد و یا مردم را ناامید کند.

مصوبه مربوط به مسائل خانواده تحویل شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود

شاهمرادی با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری برای ایجاد روحیه امید در جامعه، بیان کرد: نباید همیشه دم از ناهنجاری‌ها بزنیم بلکه باید از هنجار‌ها نیز سخن گفت و از داشته‌های موجود برای توسعه استان قدم برداریم.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون رسانه‌ها در تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی ضعیف عمل کرده‌اند، بیان داشت: شاید این کم لطفی رسانه‌ها دو طرفه باشد و به این دلیل بوده که شورا تاکنون در این حوزه خوب عمل نکرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: با این وجود رسانه‌ها می‌توانند جایگاه شورای فرهنگ عمومی را در جامعه تبیین کرده و بعد از آن در مورد وظایف شورا آن را بازخواست کنند.

شاهمرادی، سبگ زندگی اسلامی و مسائل خانواده را دو مورد از موضوعات مورد توجه جدی شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: در طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده که به طور حتم نتایج آن امروز دیده نمی‌شود و بازده خود را در آینده نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین از اسفند ماه سال گذشته موضوع مسائل خانواده در هشت بخش در شورای فرهنگ عمومی کشور آغاز شده که امیدواریم تا پایان امسال مصوبه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی تحویل داده شود.

کد خبر 3006109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha