۴ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶

با هدف پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور؛

اساسنامه پژوهشگاه علوم دانشگاه آزاد تصویب شد

اساسنامه پژوهشگاه علوم دانشگاه آزاد تصویب شد

اساسنامه پژوهشگاه علوم دانشگاه آزاد در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای این دانشگاه با هدف پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده با اشاره به انجام تعهدات دانشگاه آزاد اسلامی در پیاده سازی استاندارهای آموزش عالی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال بیش از ۵ هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه جذب می شوند.

وی افزود: از سوی دیگر این دانشگاه با پیاده سازی طرح هایی مانند ساها، احداث یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی شامل آزمایشگاه، کارگاه، کلاس درس، استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی و غیره طی مدت دو سال گذشته گام های موثری در راستای کیفی شدن این دانشگاه برداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین به استاندارد سازی رشته های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتقادی که به رعایت شاخص ها و استاندارد سازی داریم این موضوع در دست کار معاونت آموزش و سنجش و پذیرش قرار گرفت، در این فرایند ممیزی سختگیرانه ای را بر واحدها اعمال کردیم به گونه ای که حدود ۲ هزار رشته محل که با استاندارد های سختگیرانه ما تطبیق نداشت از دفترچه حذف شد.

میرزاده با اشاره به تصویب اساسنامه پژوهشگاه علوم دانشگاه آزاد اظهار داشت: این پژوهشگاه صرفا برای امور پژوهشی و تحقیقاتی تاسیس می شود که پژوهش در حوزه های علوم قرآنی، مطالعات میان فرهنگی، زبان و ادب فارسی و علوم اجتماعی از اهم حوزه های فعالیت این پژوهشگاه است.

وی از آغاز احداث ساختمان این پژوهشگاه در خرداد سال آینده خبر داد و گفت: ۱۸ هزار متربع فضا برای این منظور در نظر گرفته شده است، همچنین کارهای سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به این طرح نیز آغاز شده است.

کد خبر 3009017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha