۱۳ دی ۱۳۹۴، ۹:۵۵

از سوی معاون هنری وزارت ارشاد

شرایط واگذاری برخی اماکن فرهنگی به بخش خصوص اعلام شد

شرایط واگذاری برخی اماکن فرهنگی به بخش خصوص اعلام شد

اهواز - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط واگذاری برخی اماکن و فضاهای فرهنگی به بخش خصوص را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،  علی مرادخانی شنبه‌شب در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه مجموعه عکس‌های محمد خوشرو از بارگاه امام علی (ع) در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: نمایشگاه عکس‌های بارگاه امام علی (ع) نگاهی به مباحث هویت ایرانی دارد.

وی افزود: مقرر شد این نمایشگاه در سراسر کشور برپا شود چرا که نوع معماری، کاشی‌کاری‌ها و نوع اتفاقاتی که در چند سال گذشته در بارگاه امام علی (ع) رخ داده بیشتر به دست استادکاران ایرانی صورت گرفته است.

اخیراً میان انجمن هنرهای تجسمی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در واگذاری موزه هنرهای معاصر به یک پیمانکار تعارض‌هایی پیش آمد که محل بحث بسیاری از هنرمندان شد.

مرادخانی در این خصوص با بیان این‌که در مباحث مختلف به‌خصوص در حوزه هنرهای معاصر فعالیت‌های جدیدی آغازشده است، گفت: در سیاست‌های عالی دولت به این نتیجه رسیده‌ایم که اماکن و فضاهایی که در شرایط نامطلوبی قرار داشتند را از طریق بخش خصوصی احیا کنیم همان‌گونه که این موزه بعد از سال‌ها به یک مکان مطلوب هنری تبدیل‌شده است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه با برپایی این نمایشگاه می‌توانیم هنر ایرانی را در کشور نیز در معرض دید مردم قرار داده و هنر زیبای معماری ایرانی را به ملت ایران بیش از گذشته بشناسانیم.

وی ضمن تأکید بر شناخت هرچه بیشتر هنر و معماری ایرانی یادآور شد: امیدوارم چنین نمایشگاه‌هایی در سراسر کشور تداوم داشته باشند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هرساله بسیاری از مردم به عتبات عالیات سفر کرده اما ممکن است دقت لازم را در توجه به این هنرهای ایرانی نداشته باشند که برپایی این نمایشگاه آنها را به‌صورت کامل با هنر دست ایرانی آشنا می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه احتمال برگزاری بخشی از جشنواره تجسمی فجر در خوزستان وجود دارد، گفت: جشنواره‌های مختلف ما به‌خصوص جشنواره تجسمی فجر به‌زودی آغاز خواهد شد و امید است بخشی از این جشنواره در خوزستان برگزار شود.

کد خبر 3015468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha