۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳

معاون سازمان منطقه آزاد ارس:

تامین نشدن منابع مالی مانع اصلی رشد اقتصادی منطقه آزاد ارس است

تامین نشدن منابع مالی مانع اصلی رشد اقتصادی منطقه آزاد ارس است

جلفا - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: تامین نامناسب منابع مالی از سوی سیستم بانکی مانع اصلی رشد فعالیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم باقرزاده پیش از ظهر یکشنبه در نشست تبیین عملکرد هشت ماه نخست امسال در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری ارس، عدم تامین مالی لازم برای فعالیت های اقتصادی در منطقه توسط سیستم بانکی را مهمترین مانع رشد اقتصادی این منطقه دانست و بر لزوم تعامل بیشتر بانک ها با فعالان اقتصادی تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و در راستای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده در راس برنامه های اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس است و بر همین اساس ۳۶۲ فقره مجوز ثبت شرکت در هشت ماه اول سالجاری در این منطقه صادر شده که از این تعداد ۳۵ مورد تولیدی، ۱۲۳ مورد بازرگانی و ۱۵۴ مورد خدماتی و عمرانی بوده اند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطر نشان کرد: در هشت ماه نخست امسال برای تولید ۲۳ هزار و ۳۹۶ تن کالا توسط شرکت های فعال، ۵۹۴ گواهی تولید صادر شده که در این میان ۴۷ درصد این تولیدات به خارج از کشور صادر شده و مابقی وارد سرزمین اصلی شده اند و همچنین ۴۳ مجوز تاسیس برای سرمایه گذاران صادر شده بطوری که تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد ۲۰۷ واحد تولیدی در حال ساخت بوده و یا در حال انجام اقدامات اولیه برای آغاز مراحل ساخت بوده اند.

وی در خصوص فعالیت مجتمع گلخانه ای ارس نیز گفت: تعداد ۵۶ شرکت فعال در حوزه کشت گلخانه ای مراحل ساخت ۶۳ قطعه گلخانه را انجام می دهند که تعدادی از آن ها بصورت آزمایشی تولیدات خود را آغاز کرده اند.

باقرزاده با اشاره به اهمیت تجارت و بازرگانی در استراتژی های برتر سازمان منطقه آزاد ارس، از رشد ۳۹ درصدی صدور و تمدید کارت های بازرگانی خبر داد و افزود: بر این اساس تعداد ۹۲ کارت بازرگانی در هشت ماه اول سال جاری صدور و تمدید شده است و علاوه بر این در هشت ماه گذشته دو هزار و ۲۸۵ مجوز ورود کالای همراه مسافر به ارزش وزنی ۱۴ هزار و ۳۴۰ تن صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در پایان از تکمیل ظرفیت فازهای یک و دو صنعتی ارس و آماده سازی اراضی جدید برای واگذاری به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: در صورت تامین سرمایه مورد نیاز واحد های تولیدی ارس، تحول عظیمی در حوزه تولید و صنعت و اشتغالزایی این منطقه بوجود می آید.

کد خبر 3015520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha