۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰

در محکومیت اعدام شیخ نمر؛

طلاب و اساتید حوزه اصفهان تجمع کردند

طلاب و اساتید حوزه اصفهان تجمع کردند

تجمع اعتراض آمیز طلاب و اساتید حوزه علمیه اصفهان در محکومیت اعدام شیخ نمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که روز یکشنبه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین بهشتی‌نژاد یکی از استادان حوزه و دانشگاه از شهادت شیخ نمر به عنوان یک جنایت هولناک یاد کرد که گریبانگیر سیاست‌مداران آل سعود را خواهد گرفت.

وی در تفسیر آیاتی از قرآن کریم که پیرامون ریشه‌های ظلم و فساد سخن به میان آورده، اظهار داشت که آل سعود کانون همه فسادها است و امروز آتش فساد این رژیم در منطقه فراگیر شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، داعش را یکی از دست پرورده‌های آل سعود دانست و از حوزویان خواست که با تکیه بر فقه پویای شیعه از مکتب اهل بیت مرزبانی کنند.

در این مراسم قطعنامه اعتراض آمیز حوزه علمیه استان اصفهان نسبت به اعدام روحانی برجسته شیعی شیخ نمر قرائت شد. در این قطعنامه که ابتدای آن با آیه شریفه «المُلکُ یَبقَی مَعَ الکُفرِ و لا یَبقَی مَعَ الظُّلمِ» آمده، تصریح شده است: «خبر اعدام روحانی برجسته شیعی، شیخ نمر باقر النمر، به دست مرتجع ترین رژیم منطقه باعث ناراحتی عمیق شیعیان، علمای اهل سنت و آزادی خواهان سراسر جهان شد. دولت مستبد سعودی که هنوز ننگ فاجعه منا را از پیشانی خود پاک نکرده، در حرکتی جنون آمیز سعی کرد، عقده ی شکستهای پی درپی خود در یمن، سوریه، بحرین و عراق را این بار بر سر شیعیان مظلوم کشورش خالی کند.

البته از حکومتی که نام آن همواره قرین قتل و غارت بوده و الآن نیز به دست چند جوان بی تجربه متعصب افتاده و رئیس آن یک بیمار آلزایمری است، توقعی جز این نیست، «إِذْ جَعَلَ الَّذينَ كَفَرُوا في‏ قُلُوبِهِمُ الْحَمِيَّةَ حَمِيَّةَ الْجاهِلِيَّةِ » (فتح، ۶). این رژیم وهابی حتی اعدام علمایی از اهل سنت همچون «ناصر السعید» را نیز در کارنامه سیاه خود دارد. به فرموده امام راحل(ره) «حقاً كه اين وارثان ابى سفيان و ابى لهب و اين رهروان راه يزيد، روى آنان و اسلاف خويش را سفيد كرده‌‏اند.»

اما این بار بهانه آنان برای اعدام شیعیان، حفظ وحدت و مقابله با تفرقه افکنان است، در حالی که خود با حمایت همه جانبه از آمریکا، رژیم صهیونیستی، طالبان و داعش، مصداق اتم و اکمل «محارب» و مشمول این آیه شریفه می باشند: «وَ إِذا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ، ألا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ‏ وَ لكِنْ لا يَشْعُرُونَ» (بقره، ۱۱و ۱۲).»

آل سعود که باید آنان را آل شوم و آل جنایت دانست، با این اقدام، هدیه سال نوی میلادی خویش را پیشکش اربابان خود کردند تا عاملی باشد برای تسکین ناراحتی های آنان از نفوذ روزافزون قدرت ایران اسلامی و گسترش قدرت شیعیان در سراسر جهان از آذربایجان گرفته تا عراق و بحرین و یمن و نیجریه، غافل از آن که «يُريدُونَ‏ أنْ يُطْفئُوا نُورَ اللَّهِ بِأفْواهِهِمْ وَ يَأبَى اللَّهُ إِلاَّ أنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ» (توبه، ۳۲).

البته این جنایت آل سعود بی پاسخ نخواهد ماند و به فرموده پیر جماران، «إن شاء اللَّه ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمريكا و آل سعود برطرف خواهيم ساخت و داغ و حسرتِ حلاوت اين جنايت بزرگ را بر دلشان خواهيم نهاد، و با برپايى جشن پيروزى حق بر جنود كفر و نفاق و آزادى كعبه از دست نااهلان و نامحرمان، به مسجدالحرام وارد خواهيم شد».

ما ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و همه شیعیان جهان، این اقدام وقیحانه را به شدت محکوم کرده و خواستار آنیم که علمای اسلام در این زمینه به وظیفه دینی و انسانی خود عمل کرده و دولت ایران، موضعی انقلابی در قبال آن داشته باشد.»

کد خبر 3015869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha