۱۴ دی ۱۳۹۴، ۹:۴۰

جشنواره«بچه‌های آبی» برای کودکان خاص برگزار می‌شود

جشنواره«بچه‌های آبی» برای کودکان خاص برگزار می‌شود

گروه کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، جشنواره‌ای با عنوان «بچه‌های آبی» را با هدف تشویق و حمایت از تولید کتاب­های ادبی با موضوع کودکان با نیازهای خاص برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، این جشنواره به منظور معرفی کتاب­‌های برتر کودکان با نیازهای خاص، فراخوان عمومی را منتشر کرده است. معرفی و اهدای جایزه به کتاب­‌های ادبی (داستان، رمان، کتاب تصویری) که دربارۀ کودکان با نیازهای خاص، کودکان کار و یا بچه­ های طلاق نوشته شده باشد از موضوعات جشنواره است.

نویسندگان به شرکت در این جشنواره باید قواعدی را رعایت کنند. به این معنی که موضوع کتاب باید به «بچه‌های آبی» یعنی کودکان با نیازهای خاص، کودکان کار و خیابان، و یا بچه‌‌های طلاق پرداخته باشد؛ آثار چاپ شده در سال‌های ۹۰ تا ۹۴ می­توانند در این جشنواره شرکت کنند. همچنین  آثار ارسالی شامل دو حوزه تألیف و ترجمه باشد.

داوطلبان برای شرکت در این جشنواره، محدودیتی در تعداد ارسال آثار ندارند و مشخصات کامل صاحب اثر به شکل تایپ شده به همراه آثار به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

همچنین آثار ارسالی به دبیرخانه عودت داده نمی‌شود و آثار چاپ نشدۀ ارسالی که جزو آثار برگزیده قرار گیرند و در شورای انتشارات تصویب شوند، در انتشارات «کتاب­‌های پرنده آبی» چاپ و نویسنده، حق واگذاری آن را به ناشر دیگر ندارد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره «بچه‌های آبی» تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری زمان دارند تا دو نسخه از کتاب چاپ شده خود را آثار خود را به نشانی تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، کوچه کمان، پلاک۲۵، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، طبقه اول رسال کنند. همچنین می‌توانند فایل پی‌دی اف آثار چاپ نشده را به پست الکترونیک bluechilds@ibluebird.com  بفرستند. این آثار تا ۲۲ بهمن ماه داوری خواهند شد.

همچنین، در مراسم پایانی که در اسفندماه برگزار می‌شود به نفرات اول تا سوم کتب چاپ شده به ترتیب ۳، ۲ و ۱ سکه بهار آزادی و همچنین به نفرات اول تا سوم آثار چاپ نشده نیز به ترتیب ۵، ۳ و ۱ سکه بهار آزادی به همراه لوح افتخار بچه های آبی اهدا می شود.

کد خبر 3016009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha