در راستای برگزاری یک اجلاس ملی؛

محصولات زیست فناوری تجاری سازی می شوند

محصولات زیست فناوری تجاری سازی می شوند

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران از برگزاری این اجلاس در بهمن ماه خبر داد و گفت: بنا داریم که در راستای تجاری سازی محصولات زیست فناوری گام برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، امید فدایی‌منش امروز در نشست خبری با بیان اینکه تجاری‌سازی به مفهوم واقعی برای تبدیل علم به ثروت اتفاق نمی‌افتد و اگر تجاری‌سازی هم ایجاد شود، این اتفاق کمرنگ است، گفت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بنا دارد تا اقداماتی در راستای تبدیل علم زیست فناوری به ثروت گام بردارد.

وی افزود: فناوری زیستی به دلیل جدید بودن، عدم وجود زیرساخت‌های قانونی، عدم وجود جایگاه فناور و ... نیاز به اصلاح، بهبود و تغییر دارد تا اتفاقاتی که در این حوزه روی می‌دهد، به مرحله تجاری‌سازی برسد؛ به همین دلیل این اجلاس را برگزار می‌کنیم تا پل میان صنعت و پژوهشگاه شکل بگیرد.

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران ادامه داد: در این اجلاس پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های علمی، جشنواره کارآفرینان، ایده‌ بازار زیستی ویژه دانشجویان، مدرسه زیستی ویژه دانش‌آموزان، اجلاس اقتصاد زیستی، کارگاه آموزشی تجاری‌سازی، نمایشگاه دستاوردهای زیستی، کریدور فناوری و نشست‌های معرفی فناوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف این اجلاس ملی اظهار داشت: شاید برای اولین بار باشد که چهار جناح دولت، سرمایه‌گذاران مرتبط، صنایع کشور و فناوران و پژوهشگران و نظام دانشگاهی در یک اجلاس گرد هم می‌آیند.

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران گفت: این اجلاس در روز بیست و هفتم و بیست و هشتم بهمن ماه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می‌شود.

فدایی‌منش ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود وزرای علوم، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، کشاورزی، نفت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون پژوهشی وزیر علوم و سایر نهادهای مجلس حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: زیست بازاری که در این اجلاس وجود دارد محصولات زیستی را هدف قرار داده تا با استفاده از آن به بهبود فضای تجاری‌سازی محصولات در این حوزه کمک شود. در واقع زیست بازار، فناوری‌ها را از یکسو شناسایی کرده و از سوی دیگر مورد حمایت قرار می‌دهد تا در نهایت محصولی وارد بازار شود.

در ادامه حامد ساجدی، مدیر عامل شناسا، اظهار داشت: در واقع هدف از  تولید فناوری، ورود به بحث ارزش آفرینی و اقتصاد است که این اجلاس می تواند در راستای این مهم گام بردارد. حوزه زیست فناوری ارزش افزوده و سطح اشتغال زایی بالایی دارد و به دلیل  تاثیر گذاری محصولات زیست فناوری به زندگی مردم، باید به این حوزه توجه شود.

 

کد خبر 3020539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha